Personligt har jeg haft stor nytte af at formulere nogle enkle udsagn/regler for min virksomhed. Fra tid til anden tager jeg dem op og redigerer lidt i dem. Måske kan det inspirere jer?
Kom godt ind i det nye år.
bedste hilsner Viggo Steincke
Arbejdsregler og statements Om projekter
Indgå klare skriftlige aftaler med samarbejdspartnere
Sæt tidsramme på
Formuler en vision
Formuler et måleligt, ønsket resultat på
Gå ikke i gang med et større arbejde, førend alle aftaler er i hus
Vær åben om min holdning og evt. tvivl
Afhold maksimalt tre ubetalte møder, med mindre alle parter arbejder på samme vilkår
Sig kun ja til at samarbejde med personer som udstråler entusiasme, professionalisme, som er ærlige, og som kan fremvise gode resultater fra andre sammenhænge
Generelt
Stol på din intuition
Brug fortiden som lærdom og betragt alle handlinger og tidligere afgørelser som enten rigtige på daværende tidspunkt eller som nyttig viden på nuværende tidspunkt
Fortsæt med at kæmpe, giv aldrig op
Tro på, at det en dag vil lykkes. Hvis ikke, så tænk på og ros dig selv for, at du fandme gjorde et ihærdigt forsøg
Overvej en hver handling, et hvert initiativ: vil det bringe dig tættere på målet? Hvis ikke, hvad er så dit motiv?
Lad dig ikke rive med af tom peptalk, og folk der snakker – gem begejstringen til ordren er i hus, og kunden har betalt
Succeskriterie: når idé, initiativ, proces, produkt og betalt faktura hænger sammen
Virksomheden
Bed om en budgetramme ved kommerciel tilbudsgivning
Find en sælger
Glem aversionerne mod uvederhæftige mennesker. Tager de kontakt til dig, så spørg ind til motivet. De kan have ændret sig.
Find ud af hvordan du skal tackle manglende tilbagemeldinger fra potentielle samarbejdspartnere
Undlad at involvere dig i uhonorerede støtteprojekter, hvis der indgår lønnede personer