Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

lønmodtager men selvstændig

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Herfølge
Tilmeldt 17. Jun 14
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 07:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino.

Hurtigt kort og kontant.

Jeg overvejer at starte selvstændig enkeltmandsvirksomhed.

Men, kun for at nyde godt af at trække noget fra. Så måske det ikke kan lade sig gøre. Måske det ikke er rentabel. Det er derfor jeg spørger jer.

Kan jeg, skrive min private lønindkomst fra mit lønmodtagerjob ind som virksomhedsondtægt? , evt ved at overføre til fra privat konto til firma konto.
Eller vil det give ekstra beskatning.

Hvad kan trække fra ed brug af privat bil.
"Kun" statens sats pr km. Eller også diesel og/eller evt kørsel til og fra arbejdspladsen.
(Det går vel an på, hvis øverststående kan lade sig gøre, om man er lønmodtager der skriver det som virksomhedsomhedsindtægt eller ej.

Kan jeg trække udgifter til at smide reklame på den private bil fra ?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jonas A:

Kan jeg, skrive min private lønindkomst fra mit lønmodtagerjob ind som virksomhedsondtægt? , evt ved at overføre til fra privat konto til firma konto.
Eller vil det give ekstra beskatning.

Udgangspunktet er helt klart nej.

Men jeg synes du skulle prøve at læse Skat's juridiske vejledning c.c.1.2.1 på netop dette område http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2048530&chk=211712

Det vil på ingen måder være en god idé at prøve sig frem på dette område, risikoen for at blive beskattet flere gange er til stede, endvidere er der en risiko for den arbejdsgiver som medvirker til det (så spørgsmålet er om du overhovedet kan lokke vedkommende med på idéen).

Så tjek linket, og start ikke virksomhed før du kan sige ja til at indtægten er selvstændig erhvervsvirksomhed.

Jonas A:

Hvad kan trække fra ed brug af privat bil.
"Kun" statens sats pr km. Eller også diesel og/eller evt kørsel til og fra arbejdspladsen.
(Det går vel an på, hvis øverststående kan lade sig gøre, om man er lønmodtager der skriver det som virksomhedsomhedsindtægt eller ej. 

Fuldstændig korrekt, få afklaret spørgsmålet om du er selvstændig eller ej først.

Ingen grund til at tænke på fradragsformer m.v. i virksomheder, før du har en virksomhed.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:08

Det er ikke noget man aftaler med arbejdsgiver men handler om hvad man er - lønmodtager, honorarmodtager ELLER egentlig selvstændig - og ER du idag lønmodtager vil det normale klare svar være, at du IKKE må begynde at fakturere din arbejdsgiver. (Læs lidt om Flemming Østergaard og skat i disse dage)

Du vil så også miste en masse rettigheder som ansat

Der er ikke ekstra fradrag ved selv lønmodtagerarbejdet som udgangspunkt heller

Vis du UD over at være lønmodtager laver egentlig selvstændig virksomhed hvor du har egentlig økonomisk risiko , flere kunder, reklamere osv - så kan det ligge som selvstændig virksomhed og så kan en udgift til reklame på bil eller andre steder, normalt trækkes fra (du kan ikke betale dig selv privat for at køre med reklamen, men udgiften til at lave materialet og sætte på bilen)

Pas meget på og læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/lnmodtager-honorarmodtager-eller.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)