Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbetaling af lønstigning

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Sep 07
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, 

Jeg arbejder til dagligt som mellemleder i en større privat virksomhed. For 5 måneder siden fik jeg en forespørgsel fra en medarbejder som bad om en lønforhøjelse. Jeg reagerede på forespørgslen gik kommandovejen, hvor jeg henvendte mig til min nærmeste chef. Jeg fik et par dage efter besked om at ledelsen ville gå med til en mindre lønstigning, hvilket jeg meddelte medarbejderen. Normalt sidder min nærmeste chef med godkendelse af løn mv. så jeg formodede at der var taget hånd om sagen. Det viser sig nu, ca. 5 måneder senere, at den pågældende medarbejder ikke har fået sin lønstigning registreret, hvilket overrakser mig enormt, da det drejer som om en vellidt og loyal medarbejder. 

Ledelsen trækker nu i land og melder ud at der ikke kan blive tale om en lønstigning da løn-niveauet i virksomheden i forvejen er for høj, og at den pågældende medarbejder ikke har et ansvarsområde som retfærdiggør en lønforhøjelse, hvilket jeg bliver meget vred over. Mit spørgsmål er nu, om virksomheden har lov til dette? Jeg som mellemleder kommer til at være bussemand i det her og har meldt klart ud at jeg ikke tager samtalen med den pågældende medarbejder. I min optik er det dybt utroværdigt og vi kan komme til at miste en loyal og dygtig medarbejder.

Hvad er reglerne inden for dette område? og hvad kan konsekvenserne være?

Thomas 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47162
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Grim situation men du står jo ved at du har givet medarbejderen besked om forhøjelsen og så har han givet krav på den. OM han så vil slås for den og måske miste noget ved ingen, han kan i alle fald ikke fyres så længe du medgiver, at han fik besked om OK

Lidt mystisk at ledelsen lader dig - og medarbejderen i stikken her. Skaber selvklart skidt stemning og - ja alle risikerer jo så at det på et tidspunkt ender med fyring af anden årsag - men her og nu - har medarbejderen jo et krav og går han til fagforening hvis han har en sådan, og du siger det er sandt nok, så er der ikke lige en vej ud af det - Et løfte/en aftale - er en aftale

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)