Jeg er i gang med at oprette en virksomhed der låner penge "maks 4.000" ud til folk. noget ala quick lån. Jeg har brug for viden omkring dette da jeg ikke helt ved hvilke love og regler det gælder i denne situation, jeg har læst en masse og er meget forvirret. Jeg har kontaktet advokater, finansstyrrelsen, skat, m.m.
Jeg har brug for råd og vejledning omkring hvad jeg skal slavisk i forhold til alt data bevaring, love og regler. hvad jeg skal og ikke skal da jeg synes det er utrolig indviklet og svært at finde folk der kan give mig konkrete svar.
Jeg har kontaktet advokater, finansstyrrelsen,skat
der er noget galt hvis en advokat ikke kan bringe lys over dette - så har du en forkert advokat. Det er ikke finansstyrelsen - men https://www.finanstilsynet.dk/ som regulerer og registrerer osv så den vej skal du - og skat rådgiver ikke om den slags, så dem kan du lade i fred - datalovgivning er klart relevant
Finanstilsynet - og da deres regler ikke er lette og du virker usikker - så er der nu nok ikke andet at gøre end at du betaler en advokat eller måske en revisor for at styre dig igennem og lave en konkret liste. Den vil være ret lang med både finanstilsyns regler og skatteregler og der er også høje kaptialkrav for at måtte drive lånevirkomhed
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER