Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opstart af virksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Feb 16
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i gang med at oprette en virksomhed der låner penge "maks 4.000" ud til folk. noget ala quick lån
Jeg har brug for viden omkring dette da jeg ikke helt ved hvilke love og regler det gælder i denne situation, jeg har læst en masse og er meget forvirret.
Jeg har kontaktet advokater, finansstyrrelsen, skat, m.m.

Jeg har brug for råd og vejledning omkring hvad jeg skal slavisk i forhold til alt data bevaring, love og regler. hvad jeg skal og ikke skal da jeg synes det er utrolig indviklet og svært at finde folk der kan give mig konkrete svar.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46619
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:14

jellefyr:
Jeg har kontaktet advokater, finansstyrrelsen,skat
der er noget galt hvis en advokat ikke kan bringe lys over dette - så har du en forkert advokat. Det er ikke finansstyrelsen - men https://www.finanstilsynet.dk/  som regulerer og registrerer osv så den vej skal du - og skat rådgiver ikke om den slags, så dem kan du lade i fred - datalovgivning er klart relevant

Finanstilsynet - og da deres regler ikke er lette og du virker usikker - så er der nu nok ikke andet at gøre end at du betaler en advokat eller måske en revisor for at styre dig igennem og lave en konkret liste. Den vil være ret lang med både finanstilsyns regler og skatteregler og der er også høje kaptialkrav for at måtte drive lånevirkomhed

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Feb 16
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:51

Hej. Tak for svar. Hvordan lyder kapital kravende, har du nogen ide om det ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46619
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:00

Finanstilsynet må kunne svare let - jeg mener for at drive udlån i egen forretning taler vi flere hundrede tusinde i alle fald

men nej - jeg har ikke et tal i hovedet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)