Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prestashop til Meebox-server

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Dec 15
Indlæg ialt: 36
Fra  MyNewArt Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har fået lavet en webshop i Prestashop, der er klar til at komme online. Jeg har købt hosting og domæne ved Meebox.

Jeg kan dog ikke helt finde ud af, hvordan jeg får webshoppen flyttet over til Meebox-serveren og ind under domænet.

Er der en, der kan være behjælpelig med en step-by-step guide? Antager at det formentlig er lige til :)

Mvh

Abstrakte malerier til salg - abstrakte kunst til salg - køb dit næste moderne abstrakte maleri hos galleri mynewart.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 12:54

Hej Malthe

Udfra hvad du skriver lyder det som om, at du har installeret shoppen med 1-click installeren. Når du installerer den, så sørg for at "document root" feltet er udfyldt med / så den bliver installeret direkte på domænet. Ellers kan prestashoppen blive installeret i en undermappe, hvilket det lyder som om, er det der er sket nu.

To muligheder:

1) Flyt filerne med fx FTP eller Filemanager et niveau op.

2) Hvis du ikke har lagt noget i shoppen endnu, så slet den og installer den igen med 1-click installeren.

Tilmeldt 16. Dec 15
Fra  MyNewArt Skrevet kl. 13:01

Hej Anders

Sagen er den, at da jeg oprettede en konto her på Amino, blev jeg kontaktet af en gut, der tilbød en billig webshop. Efter at han havde lavet lidt på webshoppen og fik sin betaling, smuttede han dog og jeg stod tilbage med det han nu havde lavet. Jeg har ved søgninger på google fundet ud af at lave det sidste på shoppen, og den er nu klar til at gå online.

Jeg ved derfor ikke hvordan den er blevet oprettet, men jeg forklarede ham indledningsvis, at den skulle over på nyt domæne/server, hvilket han sagde ikke var noget problem.

Min eneste mulighed er vel derfor 1)?

Jeg er helt ny hvad angår webshop osv., så er der eventuelt en udførlig guide til 1) et sted?

Mvh

Abstrakte malerier til salg - abstrakte kunst til salg - køb dit næste moderne abstrakte maleri hos galleri mynewart.dk

Tilmeldt 13. Jun 15
Indlæg ialt: 278
Fra  Thyshoppen.dk Skrevet kl. 13:15

Malthe84:

Hej Anders

Sagen er den, at da jeg oprettede en konto her på Amino, blev jeg kontaktet af en gut, der tilbød en billig webshop. Efter at han havde lavet lidt på webshoppen og fik sin betaling, smuttede han dog og jeg stod tilbage med det han nu havde lavet. Jeg har ved søgninger på google fundet ud af at lave det sidste på shoppen, og den er nu klar til at gå online.

Jeg ved derfor ikke hvordan den er blevet oprettet, men jeg forklarede ham indledningsvis, at den skulle over på nyt domæne/server, hvilket han sagde ikke var noget problem.

Min eneste mulighed er vel derfor 1)?

Jeg er helt ny hvad angår webshop osv., så er der eventuelt en udførlig guide til 1) et sted?

Mvh

Find en som kan hjælpe dig mod betaling. Det behøver ikke at koste så meget, for så er du sikker på det bliver gjort ordenligt. Kender en som kan gøre det for få penge hvis det er?

Tilmeldt 16. Dec 15
Fra  MyNewArt Skrevet kl. 14:59

Hej igen

Ja, det kan jeg selvfølgelig være nødt til at gøre, hvis jeg ikke finder en løsning selv :)

Har blot et håb om, at der måske lå en step-by-step guide på nettet eller lignende, da det givetvis er noget, der bliver gjort ofte.

Mvh.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)