Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Foodtruck i Kbh. Hvordan og hvorledes?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej er der nogle herinde der vil belyse lidt hvordan det er at eje og drive en foodtruck i København? Alt fra anskaffelsespris, hvor svært det er at få stadeplads og lov til at opholde sig diverse steder, hvad der sælger godt, osv? Det er en løs idé jeg har, og kigger lidt på foodtruck primært fra Usa, hvor man kan få alt mellem himmel og jord. 

Jeg ser dem ikke særligt meget i gadebilledet, men feks kaffe-minibiler, pølsevogne, shawarmatrucks ser man en del til i Kbh. 

Kender i et sted hvor der står en foodtruck udover kebab-truck, så vil jeg gerne tage en snak med ejeren om disse detajler. Synes det er et spændende koncept, og fleksibelt. 

Jeg vil gerne vide hvad en god startkapital er, feks 200-400.000kr hvor langt det rækker. Hilsen Isaac. 

Tilmeldt 7. Jun 12
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Issac

Er uddannet kok, og har flere gange tænkt på food trucks, så hvis det er fordi du har 200-400.000 til en vogn, vil jeg gerne med, men ellers har jeg en idé som ville kunne tjene mere, end at have en truck.

Med Venlig Hilsen

Andreas

Fra København
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Untitled C.:

Hej Issac

Er uddannet kok, og har flere gange tænkt på food trucks, så hvis det er fordi du har 200-400.000 til en vogn, vil jeg gerne med, men ellers har jeg en idé som ville kunne tjene mere, end at have en truck.

Med Venlig Hilsen

Andreas

Men hvor langt er du selv nået? Til en endnu bedre idé åbenbart Big Smile

Hvad tænker du om foodtrucks ellers? Er det svært at få succes i den branche? Er konkurrencen hård, og startkapital-kravene store? Giv gerne lidt feedback hvad du kender til foodtruck-branchen og mobilt madsalg. 

Tilmeldt 7. Jun 12
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Igen

Bare at lave og sælge selve trucksene lige nu vil være en bedre forretning, for der skal nok begynde at komme flere og flere.

Mine idéer ligger bag ved trucksene, og jeg gik fra dem netop fordi at jeg ikke har pengene til en truck.

Hvad har du tænkt dig med hvad der skal serveres, og havde du pengene til at starte op? Selvom jeg hellere ville arbejde på idéerne bag.

Fra København
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Untitled C.:

Hej Igen

Bare at lave og sælge selve trucksene lige nu vil være en bedre forretning, for der skal nok begynde at komme flere og flere.

Mine idéer ligger bag ved trucksene, og jeg gik fra dem netop fordi at jeg ikke har pengene til en truck.

Hvad har du tænkt dig med hvad der skal serveres, og havde du pengene til at starte op? Selvom jeg hellere ville arbejde på idéerne bag.

Okay. Jeg har engang set en sådan fabrik der var familieejet, der lavede custommade madbiler, som kunderne selv kunne designe helt ned til mindste detalje. Men der var også investeret en del million$ i den forretning, men så ud til at være en rigtig god forretning i Usa. 

Markedet skal bare være stort nok, så kan man finde sig en niché som den du måske har tænkt dig at arbejde med. 

Jeg er på tanke-stadiet, jeg skal undersøge og se hvad er op og ned i branchen før jeg begiver mig ud i at investere 100-400.000 kr. 

Angående servering så er jeg ret fleksibel, men skal så have en anden til at stå for det, og jeg kan så stå for det rent praktiske og rengøring etc. Har ikke arbejdet med fast-food før. Men al slags fastfood og drikkelse tænker jeg. Det der sælger Cool

Tilmeldt 28. Dec 14
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg ikke meget forstand på food truck men jeg ved lidt om financering. Hvorfor ikke lease en truck?

- I binder ikke kapitalen i bilen

- Mulighed for at komme hurtigere i gang

Det er ikke mit firma http://mobilekitchen.dk og det ser ud til at de hjælper med stort set det hele.

Held og lykke

Ps. fra 8.500 kr. pr. måned og de hjælper med tilladelser.

Fra København
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

SeverinSvendsen:

Nu har jeg ikke meget forstand på food truck men jeg ved lidt om financering. Hvorfor ikke lease en truck?

- I binder ikke kapitalen i bilen

- Mulighed for at komme hurtigere i gang

Det er ikke mit firma http://mobilekitchen.dk og det ser ud til at de hjælper med stort set det hele.

Held og lykke

Ps. fra 8.500 kr. pr. måned og de hjælper med tilladelser.

Det skal jeg da helt sikkert kigge på. Selvom det er en ordentlig udgift i sig selv, hvis vi snakker 8500kr pr måned og opefter. 

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan vel ikke overraske at prisen ligger deromkring ? Hvis vi bare antager at en specialbygget vogn med det hele koster 500k så er de jo først kommet ind igen efter 5 år med en leje på 8500 pr måned. Og de 8500 var enda med moms.

Tilmeldt 7. Jun 12
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tilmeldt 7. Jun 12
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Issac

Det lyder faktiskt meget fair, så hvis det er noget du vil kaste dig ud i, så vil jeg meget gerne hjælpe til.

Med Venlig Hilsen

Andreas

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)