Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af virksomhed

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra None
Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej hej.

Jeg har en idé der mest af alt handler om at købe, drive og derefter sælge websiderne igen, men det der undre mig er om det er muligt at starte sådan en virksomhed op når man ikke er helt fuldmægtig dvs. (jeg er under atten)

Er det muligt?

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 637
Skrevet kl. 11:12

Kan ikke mindes at jeg har set noget om at man skal være 18 år for at købe et domæne, men jeg må også indrømme at jeg ikke har kigget efter det. Da jeg var under 18 er jeg slet ikke sikker på at man kunne købe domæner :)

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra None
Tilmeldt 28. Dec 07
Skrevet kl. 11:22

Der er få steder hvor man SKAL være 18år for at købe domæne, men der er også utrolig mange hvor man ikke skal.
Men jeg har bildt mig selv ind at der er en alder for at få lov til at starte virksomhed?

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Skrevet kl. 11:52

Det er også rigtigt, men der er vel ingen grund til at starte virksomhed før du har noget at sælge? Det er bare bøvl og besvær. Med mindre at du naturligvis har en masse udgifter som du kan trække fra i andre lønindtægter du har?

Fra None
Tilmeldt 28. Dec 07
Skrevet kl. 11:56

Jeg har ting at sælge.
Jeg har bare tænkt mig at gøre en virksomhed ud af det..

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Skrevet kl. 12:49

Du behøver ikke registrere virksomhed før du har omsat for 50.000 kr. (Men du skal selvfølgelig stadig betale skat af din fortjeneste)

Fra None
Tilmeldt 28. Dec 07
Skrevet kl. 13:04

Ja..
Så jeg kan godt starte virksomhed som 14årig?

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Skrevet kl. 13:41

Prøv at ringe til din kommune når de åbner efter nytår. De kan helt sikkert hjælpe dig. Mit råd vil dog være at du starter med at omsætte for de 50.000 kr. først inden du bruger for meget tid på alt det administrative.

Fra None
Tilmeldt 28. Dec 07
Skrevet kl. 13:45

Tak for hjælpen! :)
- Det vil jeg prøve Smile

Tilmeldt 6. Jan 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:55

Hej.

Jeg er ret sikker på, at du SKAL være 18 for at stå som ejer af virksomheden. Du kan derfor få din mor eller far til at lægge navn til. Hvis de står som ejer, kan du sagtens drive den som var det din egen.

Jeg tror, at du skal momsreg. når du starter en virksomhed, men kun aflevere regnskab når/hvis du omsætter (ikke tjener, men omsætter) for 50.000.

Som skrevet, så vil jeg ikke lægge hovedet på blokken. På skat.dk kan du finde mange flere oplysninger  :)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)