Vi overvejer at min kone skal starte virksomhed op for at jeg kan komme igang med mit flexjob, da jeg ikke kan finde flexjob i mit nær-område. Spørgsmål: 3. Er der nogen man kan kontakte for at få en løsning i gang med banken for sidst da jeg talte med banken selv blev jeg afvist med svaret: Vores penege er sikre i jeres hus så vi laver ingen aftale. til trods for at jeg fortalte dem at vores tag var ved at falde af.. :-(
På forhånd tak |
Hvis din kone driver virksomhed- uanset personlig eller selskab - vil hun med al sandsynlighed ikke kunne få dagpenge ved arbejdsløshed - og hun skal i a kassen med det samme i alle fald registreres som også værende selvstændig. Den generelle effekt er, at hun ikke kan få dagpenge så længe hun har CVR
Hun vil så også skulle være direktør i selskabet da du jo skal være ansat. Det giver hende selvsagt forpligtelser + omkosting til 2 lovpligtige arbejdsskadeforsikringer ca 3,500 p.a. og formentlig omk til erhvervskonto i bank
Der er en del udgifter også - specielt ved selskab - og også en række konsekvenser ved at være ansat hos hustru i personlig virksomhed - og om hun bliver godkendt til at ansætte dig i flexjob skal også undersøges
Også banken som I jo har lidt problemer med skal tages i ed - da de skal give OK til at I opretter erhvervskonto eller får tilknyttet et CVR til personlig konto i personlig virksomhed, og det kan være tvivlsomt - og i alle fald koste
Læs evt min bog http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/selvstndig.html som i letlæst form gennemgår både selskaber og personlig virksomhed - regler, omkostninger, moms, skat osv så I er bedre klædt på
Hvad banken angår så er en revisor god at have med samme med et budget og det i vil
vh John Hannover