Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattespørgsmål vedr. fradrag

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 29. May 12
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har startet virksomhed, tilbage i august måned, og var før ansat i en anden virksomhed på normale funktionærvilkår.

Da jeg startede kørte jeg de første par måneder uden udbetaling af løn, og levede derfor af en opsparing til formålet. - Jeg har et hus, og et boliglån, som giver mig et fradrag i løbet af året. Da jeg ikke har udbetalt løn i ca. 1/4 af 2015, har jeg derfor heller ikke brugt mit fradrag. Hvad sker der med dette? - Jeg går ud fra det er noget jeg får retur her i 2016? - eftersom det aldrig er taget i brug. Jeg har selvfølgeligt brugt mit månedlige fradrag i de første måneder af '15 hvor jeg fik alm. løn. Ja kan ikke lige lure om der er forskel på at bruge for "lidt" af fradraget eller slet ikke, i forhold til restskat.

Vi er to mand, og kunne her i slutningen af Januar udbetale vores første lønninger og det går rigtigt fint fremad Yes

Ser frem til at høre fra jer :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Dit fradrag får du fuldt og helt - det vil være med og brugt i årsopgørelsen - det mistes ikke. Har du dermed betalt for meget skat får du skat retur

Hvis I er virksomhed og ikke i ejeraftale osv har aftalt begrebet løn - eller hvis du er enkeltmands - så er løn ikke en del af dit regnskab i øvrigt - idet du ikke opererer med løn men private hævninger som ikke er udgift i regnskab. Hvis du/I er et selskab er løn helt korrekt del af regnskabet - se forskelle http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

vh John H

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)