Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

er advokaten ansvarlig

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik

Normalt skal en advokat ikke garantere noget, hvis han vil alene ved sine råd til dig være ansvarlig.

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 11:14

Jeg har her til formiddag, kontaktet 2 advokater for at høre deres mening om hvorvidt en advokat er ansvarlig for en sådanne rådgivning, var lige så uenige som vi er i denne tråd. Den ene mente helt sikker ikke der kunne kræves ansvar, den anden var 100% sikker på at der kunne.

De foreslog mig at kontakte advokatnævnet, der fandt man spørgsmålet spændende, men kunne heller ikke svare på spørgsmålet, men mente at hvis et svar fra en advokat blev givet direkte på en konkret sag, måtte der finde et ansvar sted. Men hvis andre læste den samme tekst og derved led et tab, var der meget stor usikker hed omkring et tab. Igen var man bestemt ikke sikker på svaret.

Så debatten kan fortsætte….

Hvad syntes du ville være rimeligt

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 11:37

Hej Skovkjer

Godt initativ!

skovkjer:
hvis et svar fra en advokat blev givet direkte på en konkret sag, måtte der finde et ansvar sted. Men hvis andre læste den samme tekst og derved led et tab, var der meget stor usikker hed omkring et tab. Igen var man bestemt ikke sikker på svaret.

og derfor svarer de også kun på generale timg, som sidder på rygraden af dem :-) skulle folk alligevel vælge at misforstå rådgivningen, og der er afgivet korrekt svar, så har jeg meget svært ved at se at en advokat skulle kunne dømmes

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 01:20

En advokat, rådgiver m.v. kan aldrig gøres erstatningspligtig for råd m.v. som gives på Amino eller andre offentlige websites. Det kan undre mig at - netop en advokat kan være i tvivl herom. Det gør imidlertid også at man som iværksætter ikke må tro at man bare kan gå ind og hente svarene på Amino og derved spare rådgivning. Ikke mindst fordi et website forum ikke giver mulighed for at lave egentlig detailrådgivning hvor man har alle facetter/aspekter med.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)