Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rejseselskab

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeps i det tilfælde, hvor du laver pakkerejser er det et krav at du er registreret.

Jeg er ikke sikker på, hvad rejsegarantifonden har haft i tankerne  med bemærkningen om ikke at betale direkte til dig. Formentlig har de haft i tanken at hvis folk selv står for overnatningen eller flyrejsen så kan du drible udenom.

Selv har jeg i flere tilfælde arrangeret det således, at deltagere selv har skulle finde til Italien og så er "turen" startet hernede. På den måde har jeg driblet mig udenom et par gange. Men det er svært t sige noget konkret for det kommer an på programmets udformning.

En mulig løsning kunne være at indgå et samarbejde med en rejsearrrangør der allerede er medlem af rejsegarantifonden. Det "koster" lidt at det skal dryppe på ham, men ofte vil det være det samme resultat for dig, da disse rejsearrangører ofte i forvejen har nogle gode aftaler/netværk, hvor de kan skaffe nogle priser, som er svære at få, hvis man er en mindre rejsearrangør.

Henrik

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 23:44

Hej Henrik,

Tak for dit svar. :-)

Hvis jeg nu lader kunden om at finde deres egen vej til Malaysia, men mit firma står for hotel samt transport til seværdigheder i landet, så er jeg fritaget for registrering i fonden, eller? Er det også sådan du gjorde? I så fald, er det stadig ikke pakkerejser jeg sælger, idet jeg sørger for transport i malaysia samt hotel og billetter til diverse seværdigheder?

I øvrigt, synes jeg også det lyder dyrt mht administrationsgebyret der skal betales til fonden :-(

Det er drøn svært for nye iværksættere, som gerne vil starte men står og mangler kapital.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 00:01

Hej Eli,

Der er intet der er sort og hvidt desværre. Jeg har brugt lidt forskellige modeller.  Jeg har brugt den model, hvor de rejsende selv er fløjet til Italien, og jeg har stået for overnatning. På disse ture har det turistmæssige element ikke udgjort en væsentlig del og er dermed ikke omfattet af rejsegarantifonden.

En model jeg har anvendt er at folkselv er fjøjet til Italien, jeg har stået for reservation af hotel til gruppen og de deltagende har selv betalt direkte til hotellet. jeg har så stået for fuldt turprogram. Dette tilfælde falder også udenfor Rejsegarantifondens regler.

Det er ikke let og rejsegarantifonden er rimelige strikse i deres varetagelse af reglerne. Reglerne er baseret på EU-lovgivning og administreres nok hårdest i Danmark. Men et eller andet sted finder jeg det nu rimeligt med forbrugerbeskyttelse.

Men ja det er svært for nye aktører at komme ind på det marked.

Nu ved jeg ikke hvor omfattende antal ture du planlægger at lave, men du skal bemærke at loven undtager "lejlighedsvise" ture/rejser. Så hvis du indledningsvis udbyder en enkelt tur er du ikke omfattet selvom du står for flyrejsen, hotel og turprogram.

Henrik

Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 00:15

Eli:
Hvis jeg nu lader kunden om at finde deres egen vej til Malaysia, men mit firma står for hotel samt transport til seværdigheder i landet

Hej Eli,

Nu bor jeg selv i Malaysia, så kan ikke lade være med at spørge, om du også bor hernede? Smile

Mvh,

Michael

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 00:19

Hej igen Henrik,

Kan du forklare mig hvad der menes med "lejlighedsvise" ture? Jeg har forstået som om, at man kun engang imellem sælger rejser, dvs man ikke er registreret som virksomhed, er dette korrekt?

Jo, jeg kan godt se fordelen i at have en rejsegarantifond i DK, hvis man er forbruger :-) Det er også fair nok...

Jeg regner med at mit firma skal leve af at sælge rejser/ture - dvs pakkerejser til malaysia. Firmaet står og sørger for alt til kunden fra point et til det slutter.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 09:49

Eli:
Jeg har forstået som om, at man kun engang imellem sælger rejser, dvs man ikke er registreret som virksomhed, er dette korrekt?

Delvist korrekt ja. Det kan også være eksempelvis være firma, der bare laver en enkeltstående tur for sine kunder.

I dit tilfælde kommer du ikke udenom en garanti. Størrelsen på denne må du så gå i dialog med Rejsegarantifonden om. Det afhænger af omfanget af ture mv. Held og lykke med det. Turisme er et spændende erhverv og kan være en ganske god forretning!Wink

Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:04

Hej Eli

Kypper her. Jeg kunne tænke mig at sende dig lidt materiale i al fortrolighed angående Malaysia som turistdestination.

Fra Alken
Tilmeldt 8. Apr 08
Indlæg ialt: 280
Fra  frontGATE Skrevet kl. 12:07
Side 3 ud af 3 (28 indlæg)