Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rejseselskab

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg går rundt med en lille ide i maven, om at jeg engang vil starte et rejseselskab, er der nogle der ved om man kan uddanne sig til sådan noget, og hvilken uddannelse tror i vil være den bedste?

Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

umiddelbart findes der ingen grunduddannelse/grundskoling indenfor rejsebranchen, så elev uddannelse i den gren af branchen, som du ønsker at etablere dig i, vil være relevant.

Rejseselskab kan du beskrive det lidt nærmere, hvad det dækker ? er det et busselskab, der arrangerer rejser, er det et rejsebureau, der eks. ikke har egne transportmidler, men indkøber transporter fra eks. busselskaber og luftfartsselskaber.

mvh

CB 

Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret, jeg tænker på et rejseselskab, der lejer pladser/værelser på hoteller eller campingpladser, og hvor man flyver derned...

 Tror i det er det sværeste og dyreste at lave?

Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at kende dit koncept, så vil jeg mene, at du finder lignende produkter hos Dansk Friferie, Ferieboligcenteret, DTF Travel, Ungrejse, Profil Rejser samt flere andre udbydere, hvor man rejser på individuel basis kontra Charterbranchen, MyPlanet, Spies, Tjæreborg samt Dansk Folkeferie. Spørgsmålet er om det du vil tilbyde, adskiller sig markant, fra ovenstående udbydere, enten i form af indhold, i forhold til segment eller på destinationer. Jeg vil derfor foreslå, at du starter med at kigge i de nævnte brochurer, så du kan danne dig et indtryk af produkter, segmenter, samt destinationer, samt dernæst undersøger, om du kan få en læreplads på en af de nævnte bureauer, for at lære branchen at kende indefra

Tilmeldt 5. Aug 06
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 03:02
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej Laalawu

Det er ret kapitalkrævende at starte at rejseselskab da rejsegarantifonden kræver en garanti. Hvis du i første år budgetterer med en omsætning på mere end 250.000, hvilket nok ikke er helt forkert hvis du regner med at leve af det skal der stilles en garanti på 300.000.

En vejledning til rejsearrangører kan ses her: http://www.rejsegarantifonden.dk/downloads/vejlarr.pdf

Du kan næppe uddanne dig til rejsearrangør, men måske noget guideerfaring vil give dig lidt indblik i hvordan rejseselskaberne fungerer bag facaden?

Mvh

Loke 

Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak skal du have LokeBig Smile
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan tage en uddannelse på bl.a. Rander Erhversakademi, den findes vist også i Aalborg og sikkert også mange andre steder. Jeg kan ikke huske hvad den hedder. Men det er noget med turist og hotel, tror jeg nok:) Det er en 2-årig akademi uddannelse. 

Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej L,

Som svar på dit spørgsmål omkring etablering af et rejseselskab, så er der faktisk ikke så meget hokus pokus omkring det som man umiddelbart skulle tro.

Jeg sidder netop selv som konsultent for opstarten af et rejsebureau, sammen med min partner som har mange års erfaring fra rejsebranchen. Men som nævt tidligere kommer du nok ikke udenom en garantistillelse på min 300.000 kr til rejsegarantifonden. Og derudover kommer der gerne nogle mindre garantistillelser til evt. flyselskab. Dette er dog meget afhængigt af hvilke type kontrakt og aftale du kan få i stand med dem.

Som udgangspunkt er det vigtigste, at du beslutter dig for hvilke type produkter du vil sælge (destination, fly, hotel, lejlighed, billeje og lign) derefter laver du en masse research på denne/disse destinationer og finder de bedste samarbejdspartnere og forsøger at få en aftale på plads med dem.

- Samarbejdsaftale med flyselskab omkring allotment (x-antal sæder samt pris)
- Aftale omkring kommision på salg af hotel, lejlighed eller billeje.

 Du skal dog ikke forvente, at du kan få de allerbedste prise af første dag, da de etablerede bureauer han kæmpet mange år for at få de priser de har idag. Men man skal starte et sted.

Så snart du har nogle produkter på hylderne så kan du i princippet begynde at sælge dem.

Det næste skridt er at forsøge at etablere et netværk på den pågældende destination, så du har mulighed for at trække på nogle personer eller ydelser på destinationen.

Men den sværeste opgave er at generere et salg i et marked som er meget presset og alle arbejder på at optimere deres processer. Men det kan "sagtens" lade sig gøre hvis du opererer på et niche marked og ikke går i direkte konkurrence med de store.

Mit bedste bud er at du nok ikke kommer igang med et rejsebureau for under ca. 800.000 - 1 mil.

Du skal være velkommen til at tage fat i mig, hvis du har lyst. Som sagt sidder jeg midt i processen netop nu.

 

CACTUS  mod tømmermænd - www.cactusgroup.dk

Kvalitets golfrejser til fornuftige priser - ClassicGolf 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan ikke tilbyde dig en "uddannelse" som rejsebureauejer, men jeg kan fortælle min historie til inspiration.

Jeg sidder selv som direktør for et rejseselskab med speciale i budget-skirejser til en navngiven destination i østeuropa. Rejseselskabet startede, da min far arrangerede busture for sine kolleger på hans daværende arbejde. Det blev hurtigt et hit, og hentede flere og flere kunder hos bl.a. uddannelsessteder.

Rejsegarantifonden blev derfor hurtigt et krav, og der blev kautioneret i huset for at oprette ApS samt garantistillelsen. Nu skal garantistillelsen ikke ses som en udgift, men snarere et udlån. Du får jo på sigt pengene tilbage.

Opbygning af netværk har været langsomt og trælsomt, idet det kræver en del at finde tillidsvækkende vognmænd med tilhørende chauffører. Dertil skal siges, at rejsebranchen er meget mere dynamisk en mange andre brancher, hvorfor dine forbindelser skal have tilpas med overkapacitet til at hoppe ind i nødstilfælde.

Kunder kan finde på at afbestille deres rejser. Det gør faktisk næsten 25% af alle kunderne. Det stiller krav til styring af systemerne, så du ikke står med tomme hotelsenge og halvfyldte busser.

Da vi startede med flytransport blev vi noget overraskede over, at de kun ville handle med os, hvis vi købte 400 pladser om måneden. Det er lidt svært at gøre, når vores udbud er sæsonbestemt, og faktisk kun strækker sig over 3 måneder. Vi klarede dog forhandlingen og fik en ganske pæn aftale.

Kunder klager. Det er ikke kun noget, der sker indimellem. Det sker hver gang. Men statistisk er det vel også usandsynligt at køre en tur med 50+ mennesker, uden at der er én, der har oplevet noget ubehageligt. Jeg har da sikkert også en mindre fejlprocent i mit skiltefirma, selvom jeg skal udføre 50 opgaver for 50 kunder - modsat 1 opgave for 50 kunder i rejsebranchen.

Du skal altså lære at håndtere klager. En klage kan handle om alt mellem himmel og jord, og er i mange tilfælde over forhold, du har fraskrevet dig ansvaret for i dine betingelser (som også er essentielle for dig at lave!). Om kufferten er forsvundet eller glemt derhjemme. Om hotellet lever op til forventningen (selvom dette er subjektivt). Om der er sne nok. Om liftsystemet var ude af drift på dag 4. Om nogle gæster på et andet værelse har været højrystede. Om chaufføren kørte pænt nok. Om der var forsinkelser. Om kaffen smagte godt nok.

Dine kunder er udprægede privatpersoner - med alle de ting, som privatpersoner bærer med sig. De vil helst ikke betale noget særligt, men forventer en kvalitet ud over det sædvanlige. Sådan er vi mennesker nu. Og det må man indrette sig under.

Vi havde en kunde, der på en skitur klagede over tabt baggage, herunder et meget dyrt videokamera. Vi kompenserede kunden og lod vedkommende tage i en butik og købe de manglende genstande for vores regning. Da kunden kom hjem, skrev han en meget vredt brev til os og rejseklagenævnet. Vi var målløse.

Nogle dage senere ringede en mand - det var kundens søn. Han fortalte, at kunden havde glemt baggagen derhjemme, og udmærket var klar over det. Vi var atter målløse.

Når der ikke er kundeaktivitet, så bruges tiden på at vedligeholde forbindelser og kontrakter med hoteller og andre partnere. Det indebærer en god del rejser frem og tilbage. Samtidig skal der idde en på kontoret og tage imod ordre og besvare spørgsmål og andre henvendeler.

Når du kommer igang med rejseselskabet i de spæde skridt, så gør dig selv den tjeneste at få dig et godt system, der via internettet hiver folks betaling samt tager imod deres basisoplyninger. Så slipper du for meget adminitrativt arbejde, eksempelvis med at putte folk i busser afhængig af deres præferencer og destinationer. Det kan systemet selv.

Jeg håber, at du kan bruge mit indlæg til noget.

Vh

Peter 

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene Rasmus og PBtryk.dk.Big Smile Er det svært at få reklameret sit firma i starten`?

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)