Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

oversætter

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 17. Feb 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan starter man sit eget firma op med oversættelse fra dansk til engelsk og omvendt.hilsen christina.har bestået engelsk på c og b niveau på hf.eller en anden selvstændig virksomhed med enten fotografering eller noget 3.vil gerne ku arbejde hjemme fra og leve af det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:18

først skal man jo hvide hvad man vil, og hvordan man har tænkt sig at finde kunder - Alle kan stifte personlig virksomhed på en dag - men finde kunder - og komme til at leve af det + kende til div regler er lidt mere

læs om opstart http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/start-af-virksomhed-skal-jeg.html 

og en række meget almindelige spørgsmål kort http://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/q-svar-pa-en-rkke-alm-opstartssprgsmal.html 

og overvej min bog om personlig virksomhed som dækker en masse http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

du skal som minimum vide hvad du vil og hvordan du vil finde kunder - de kommer ikke myldrende af sig selv, hverken til at få oversat eller taget billeder desværre - der er konkurrence i massevis

god vind med overvejelserne

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 07:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er ked af at sige det men C og B Niveau i engelsk på HF gør dig altså på ingen måde kompetent til at oversætte til Engelsk.

Tilmeldt 17. Feb 16
Skrevet kl. 08:54

Det var for og sige jeg også bestod dem for har oversat lægejournaler fra dansk til engelsk og har talt med australske læger hvor de sagde de ik var sikre på at advokater i dk var lige så gode til engelsk som jeg var.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:04

Hej,

På mig lyder lidt som om at du forventer at om en uge er du rig og lever af det her, langt fra. Der er en masse overvejelser du skal gøre dig, f.eks. følgende.

1. Vil du nå ud til udlændinge som vil oversætte fra Engelsk til Dansk, eller omvendt? Eller måske begge? 

2. Vil du drive egen hjemmeside, eller vil du benytte dig af tjenester som Fiverr, eller Amino Freelancer og lign?

3. Hvis du skal leve af det skal du formentlig tjene over 50.000 årligt, derfor skal du også registrer din virksomhed. Nok som enkeltmandsvirksomhed i dit tilfælde, er det en mulighed for dig? 

Og listen kunne forsættes. Men der er i hvert fald en masse overvejleser som du skal gøre dig.

De bedste hilsner,

Mathias J.

Tilmeldt 17. Feb 16
Skrevet kl. 20:11

Må jeg spørge hva du arbejder som siden du svarer og hva er din erfaring og viden inden for dette område.spørg fordi jeg forventer at det er folk der selv arbejder med det og har erfaring fra området selv.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:30

christinazaar:

Må jeg spørge hva du arbejder som siden du svarer og hva er din erfaring og viden inden for dette område.spørg fordi jeg forventer at det er folk der selv arbejder med det og har erfaring fra området selv.

Var den rettet mod mig? Eller mod nogle af de andre?

De bedste hilsner,

Mathias J.

Tilmeldt 17. Feb 16
Skrevet kl. 22:09

Hej ja mod dig er nysgerrig i hvilken erfaring eller job du har siden du ku sige som du gjorde intet ondt ment men forventer bsre man selv har erfaring eller noget siden man vælger og svare jer.hilsen christina

Tilmeldt 21. Feb 16
Indlæg ialt: 3
Fra  Krivikon Skrevet kl. 23:13

Først og fremmest bekymrer det mig lidt, at du ikke virker specielt stærk i skriftlig fremstilling på dansk.

Hvis man skal kunne kommunikere på fremmedsprog på et højt niveau, skal man også være i stand til at præstere stort set fejlfrit på sit modersmål. 

De folk, der normalt udfører professionelle oversættelser og ville være i stand til at leve af det, har uddannelser fra Handelshøjskolen (cand.ling.merc., som jeg selv) eller universitetet, de kan også være uddannet som journalister. Det er uddannelser, hvor man faktisk starter med at have A-niveau på eksamensbeviset, når man kommer fra f.eks. gymnasiet.

Det, jeg mener, er, at man skal være i besiddelse af en sproglig styrke for at kunne sælge et sprogligt produkt, som en oversættelse er. Man skal vide noget om genrer, ofte kan det også være nødvendigt at have viden om økonomisk, juridisk og medicinsk sprog / terminologi. Det er ikke viden, man umiddelbart har på hånden, når man har bestået engelsk på HF.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:39
Hej Christina, Jeg har ingen erfaring indenfor faget overhovedet, men når man vil drive virksomhed og leve af det, kræver det jo også man tænker lidt over hvor man faktisk vil hen med sin ide, så det var bare nogle forslag til hvad du skulle tænke over - en anden ting er det som "Krivikon" skriver, jeg er faktisk enig. Jeg vil på INGEN måde såre nogen personligt med dette, men jeg ville altså blive skuffet hvis jeg fik et stykke tekst oversat fra Engelsk til Dansk og resultatet var samme grammatisk niveau som du skriver i herinde. Dette er intet personligt, men man bliver jo heller ikke kirurg hvis man ikke er god til at se blod. De bedste hilsner, Mathias J.
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)