Ved godt der findes de frivillige advokater..der kommer feks på udvalgte bibloteker og tilbyder hjælp..men det er ikke det jeg tænker på. Min far..døde i sidste uge, og min mor sidder tilbage med hus bil osv...og der er åbentbart en masse gammel gæld med udlæg i hus. Vi mangler rådgivning og hjælp fra en professionel :-) Hun har læst et sted..at når man er pensionist... dækker kommunen den første time. Dvs advokaten..får den refunderet. Nogen der kender til det??? De advokater jeg har ringet til...kender det ikke...Har min mor misforstået det?? pft |
det har jeg heller ikke hørt om. Det din mor kan er netop den gratis retshjælp ligesom skifteretten nogen gange er ganske behælpelige, men det med gammel gæld og udlæg i hus synes jeg, hvis ikke skifteret - og måske banken kan hjælpe - og gratis retshjælp (dem på bibliotekerne) kan hjælpe nok, tyder på der skal bruges lidt penge på advokat
Du kan evt høre borgerservice i din mors kommune om det har nogen form for hjælp også, de ved om der findes noget
vh John Hannover