Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til forståelse af balance sheets

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har et forståelsesmæssigt spørgsmål til, hvorledes man opgør et selskabs balance

Jeg er indforstået med, at summen af aktiver og passiver skal give 0, og passiver kan inddeles i liabilities / equity (gæld og egenkapital). 

Men hvorledes balancer man f.eks., hvis selskabet har betalt for en middag, hotelophold, rejseudgift el. lign.? Det er jo alle forbrugsudgifter. Udgifterne vil da tages fra selskabets likvide midler formoder jeg, hvilket vil sænke summen af værdi i aktiverne, men hvordan indregnes det i passiverne?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46709
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Overvej min ebog eller paper back INTRODUKTION TIL REGNSKAB som link - den gennemgår regnskab letlæst -drift og status

Udgifter isoleret set giver jo et negativt resultat, og årets resultat indgår automatisk som punkt i balancen i alle regnskabsprogrammer og dermed giver den - balance

F.eks udgift i debet drift - modpost kredit bank . Udgiften vil så give underskud som kommer ned i balancen og balancere med banken - Indtægter tilsvarende da det jo er resultatet som kommer ned i status i balance mod bank som jo går op og ned tilsvarende (og andre poster)

De udgifter du nævner skal du så også være opmærksom på formentlig til dels ikke giver fradrag for fuld moms mm men det er en anden sag - det kan du se mere i min e-bog FRADRAG som link hvis du vil lære regnskab og den type sager

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)