Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg sagsøge revisionsfirma?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Min tidligere revisor har ved omdannelsen af min virksomhed fra personlig ejet til et ApS lavet en fejl, så jeg skal betale ca. 25.000 ekstra i SKAT hvis jeg sælger eller lukker mit firma. Fejlen er lavet tilbage i 2012, men jeg har lige fået besked fra SKAT.

Kan jeg på nogen måde gøre min tidligere revisor ansvarlig for deres fejl og mit tab?

Sad

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

instant:
Kan jeg på nogen måde gøre min tidligere revisor ansvarlig for deres fejl og mit tab?

En revisor er erstatningspligtig som alle andre, hvis han er skyld i at du har leveret et tab. Spørgsmålet er så om fejlen "blot" har fremrykket en beskatning eller om der er tale om et reelt tab.  Hvis der er tale om om en fremrykket beskatning så er det i princippet kun den omkostning, der er ved at beskatningen sker tidligere der danner udgangspunkt for en erstatning. 

Start med at kontakte revisoren om problemstillingen. Måske det løser sig selv.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

instant:
Min tidligere revisor har ved omdannelsen af min virksomhed fra personlig ejet til et ApS lavet en fejl, så jeg skal betale ca. 25.000 ekstra i SKAT hvis jeg sælger eller lukker mit firma
Det rigtige må være at kontakte revisor - men om det overhovedet er en fejl der koster dig noget kan jeg ikke overskue. Jeg synes det lyder lidt som, at ved al virksomhedsomdannelse, så skyder man skatten videre- til den dag man så sælger eller lukker selskabet og måske disse 25.000 blot ER noget der var værdi og som du derfor jo skulle skattes af - ved lukning.  Det kan tænkes han har givet dig et forkert tal den gang men hvis værdien du skulle skyde foran dig var disse 25 t større, så er det ikke et tab som sådan - og slet ikke hvis de jo ikke udløser skat før end ved lukning

Din revisor bør jo også se dokumentationen for at skat har sat beløbet 25 t højere end du / I ventede, for det er jo ikke sikkert han er spor enig med skat i det forhold heller.

Tal dog i alle fald med din revisor, for hvis det - lidt mystisk skulle være noget hvor du kunne have undgået at disse 25 t kom til beskatning (som jeg har svært ved lige at se) ja så er han naturligvis erstatningspligtig overfor en helt konkret fejl

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)