Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan overgår man fra VSO til IVS?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Middelfart
Tilmeldt 25. Mar 06
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er studerende på SU og kører virksomhed ved siden af. Jeg har på intet tidspunkt rørt overskuddet og ønsker at lave virksomheden om til IVA..kan man det og hvordan? Kan jeg bare rykke kapitalen med?

På forhånd mange tak :) 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Et IVS kan kun stiftes kontant, mens et ApS kan stiftes ved omdannelse fra VSO.

Vækger du IVS skal du sælge din virksomhed til IVS til reel værdi. Dvs der skal tages højde for goodwill etc.

Få en rådgiver til at se på dine forhold, herunder om det vil være muligt at stifte ApS, om du kan fortsætte i VSO uden at det får betydlig indflydelse på din SU mm

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Majse:
ønsker at lave virksomheden om til IVA..kan man det og hvordan? Kan jeg bare rykke kapitalen med?
TROR du mener IVS. Hvorfor vil du lave det om? Det er første vigtige overvejelse. Begge dele har hver deres fordele og ulemper og IVS er dyrere i drift http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html viser forskelle

Nej du kan ikke lave virksomhed om til IVS - kun til ApS. IVS skal kontaktstiftes - men ved omdannelse til ApS skal du have revisorerklæring ind over (regn 5-10.000 afhængig af hvor meget du allered har revisor på VSO så revisor kender forholdene) Det kan så - afhængig af tallene ofte med fordel laves som skattefri omdannelse.