Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CRM - system

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Til vores lille, voksende virksomhed søger vi et egnet CRM system. Foreløbig driver vi agentur-virksomhed (4 sælgere) og har derfor ikke brug for et forkromet Økonomisystem - men har behov for følgende:

- kunde stamdata

- kategorisering efter kundetype, produkttype, ABC kunder o.lign.

- historik på kontakter til kunder - besøg, telefonsamtaler  mv.

- budgetlægning og -opfølgning pr. kunde 

- udtrækning til mailings

- WEB server så vi alle kan se data

- evt. mobil løsning med Palm eller lign.

Hvad gør I? Kender I noget smart? Er det til at betale?

Venlig hilsen Alive 

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 17:21

Hej...

Der er et system der kan opfylde alt det du beskriver -> www.b2brcm.net

.. ja lige bortset fra den mobile del..

Tilmeldt 9. Dec 07
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 12:14

Casper,

Har du erfaring med b2bcrm (obs: www.b2bcrm.net)? Som bruger? Eller er du involveret i udvikling/salg af det?
Pris (med det hele/5 bruger): ~1000 kr/md

Der er også et par andre som tidligere omtalt:

SugarCRM (www.sugarcrm.com) som er open source. Er der nogen som tilbyder det hosted på dansk med support og høj seriøsitet?
Pris: PC Server + installation + support?

ChannelCRM (www.channelcrm.dk) virker kun på Windows og kan også fås hosted - men er ikke webbaseret.
Pris (5 bruger): ~10000 kr + ~380 kr/md

ZohoCRM (www.zoho.com) er webbaseret men fås vist ikke på dansk?
Pris (5 bruger med outlook integration): ~150 kr/md

Jeg syntes at en hosted løsning er meget attraktiv - men det skal være en troværdig/tillidsfuld udbyder som jeg tror på stadig er der om 5 år. Det forudsætter at det er nogen som faktisk vil det - og ikke "bare" nogen som "for tiden" ser en mulighed i at tjene på at hoste det. Men endnu bedre er det, hvis der også er mulighed for at få det på egen server - så har man en "backup plan" hvis den hostede løsning ikke vedbliver med at være attraktiv.

Der har tidligere været et par gode tråde om CRM:
http://www.amino.dk/forums/p/11190/92912.aspx#92912
http://www.amino.dk/forums/p/12406/101358.aspx#101358
http://www.amino.dk/forums/p/21341/154607.aspx#154607
http://www.amino.dk/forums/p/12406/101371.aspx#101371

/sfo

/sfo

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 14:06

sfo:

Casper,

Har du erfaring med b2bcrm (obs: www.b2bcrm.net)? Som bruger? Eller er du involveret i udvikling/salg af det?
Pris (med det hele/5 bruger): ~1000 kr/md

Det kan du tro jeg er.. Det plejede at stå i min signatur i det "gamle amino", glemte så lige at den er væk...

men ja, jeg har fingerne dybt nede i bolledejen hvad angår b2bCRM!
Tilmeldt 9. Dec 07
Skrevet kl. 16:04

En af de ting som jeg vægter højt er automatisk Outlook sync. Det er vigtigt at alle brugere har adgang til de emails som er fløjet frem og tilbage til kunden - ikke kun den sælger som har haft den pågældende dialog. Det er ikke nok at håbe på at de enkelte sælgere individuelt markerer udvalgte mails og "overfører" dem.

Det skal være let for at blive brugt - altså et par click og så synkroniseres alle mails automatisk fra Outlook til CRM systemet (for alle mails hvor email adressen er registreret i CRM systemet).

Jeg syntes også det er vigtigt at kunne skrive mails i Outlook og andre programmer - så man ikke er tvunget til at benytte en indbygget mail-klient i CRM systemet.

Jeg checkede for b2bcrm - det ser ud til at man benytter en indbyggert mail-klient til at sende mails. Der er et modul, hvor man kan sende mails direkte til CRM-systemet. Det løser problemet for indkommende mails, hvis man kan lave en regel i Outlook som kopierer indgående mails til b2bcrm systemet. Måske kan man gøre det samme for udgående mails fra Outlook? Lidt en omvej - men måske kan det virke?

Mht. kalender og kontakter fandt jeg iøvrigt følgende lidt kryptiske fremtidsmelding om fortiden Smile for b2bcrm:

Outlook modul
I plus versionen er der mulighed for – uden tilkøb af ekstra moduler – at opdatere kalender og kontakter i Outlook eller andre systemer, der understøtter V-Card og V-Cal standarden. Dette sker ved tryk på et ikon ud for de enkelte kontakter og personer i b2bCRM systemet.

Primo 2007 kan endvidere fås et modul, der automatisk synkroniserer personer og møder mellem b2bCRM og Outlook to-vejs. Det fungerer for både Exchange Server løsning og enkelt stående Outlook klienter.

For SugarCRM fandt jeg en tråd som tyder på at det ikke er helt tip-top med Outlook synkronisering i det system:

http://www.sugarcrm.com/forums/showthread.php?t=26869

For ChannelCRM har jeg set det fungere - omend langsomt når der er mange mails (og man får et "flag" i outlook ud for de mails som er blevet synkroniseret = kopieret til CRM systemet's database).

/sfo

/sfo

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 22:46

Hej

www.superofice.dk, er måske en mulighed har netop lavet en hosted model med mulighed for at få den hjem til rimelige attraktive penge, for mindre virksomheder.

NB: jeg har interesse i Superoffice, til orientering.

mvh

Stig 

Tilmeldt 9. Dec 07
Skrevet kl. 19:04

Hej,

Det ville være skønt, hvis der var nogen med konkret erfaring med de forskellige systemer som ville kommentere?

F.eks. på hvor godt/nemt de forskellige systemer gør emails til/fra kunderne tilgængelige for alle sælgere (outlook synkronisering)... osv.

/sfo

Fra Sydfyn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 22:03

prøv at tage kontakt til www.scannet.dk - deres priser er rimelige, deres service er helt i top, oppetiden er høj, support 24 timer i døgnet, har selv brugt dem i mange år med tilfredshed, flere af mine kunder bruger dem.

Mvh

Niels

Fra Snertinge
Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 531
Fra  odsherred-regnskab.dk Skrevet kl. 23:01

Hej

Jeg ville helt klart se nærmere på  www.desknow.com

Det er netbaseret, jeg har kikket lidt på det ret interessant. Jeg har ingen interesser i det.

Med venlig hilsen

Kim Malmberg.
www.odsherred-regnskab.dk

Fra Ry
Tilmeldt 2. Jul 05
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 23:46
Side 1 ud af 3 (24 indlæg)