Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kurser i webdesign..

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey alle på amino.dk

Jeg vil meget gerne lære og lave hjemmesider, men hvor er der kurser?
Jeg har kigget lidt på nettet men det er lidt uoverskueligt!

Jeg bor i valby københavn så ikke for langt derfra..På forhånd tak

Stephan
Tilmeldt 3. Oct 05
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 16:48
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 17:02
Prøv evt med de lokale aftenskoler - de plejer at have en masse om den slags, og til en aldeles overkommelig pris.

Hvis det er i virksomhedssammenhæng, så overvej evt at få en til det hvis du ikke er helt klar i spyttet med hvad du vil med den.

Tjen penge på det du er bedst til - og lad andre klare resten
Fra København
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 137
Fra  Contimist Skrevet kl. 14:26
Tilmeldt 4. Feb 06
Skrevet kl. 14:38

Tak for alle svarene..Med hensyn til at man lærer at lave hjemmesider igennem frontpage, er det godt eller dårligt tænker mest på om man så kan det grundlæggende og så kan bruge andre designprogrammer elle hvordan??

Håber i forstå hvad jeg mener..!

Fra København
Tilmeldt 5. Jan 06
Fra  Contimist Skrevet kl. 14:42
Om det er godt eller dårligt afhænger af sidens omfang. Efter min mening, skal man holde sig væk fra Frontpage, hvis man f.eks. også har tænkt sig at benytte DreamWeaver til design og funktionalitet. Frontpage har det med at bruge mange funktioner og koder, som ikke er kompatible med andre programmer. Men hvis det drejer sig om en forholdsvis ''lille'' side, så tror jeg ikke det vil skade. Jeg vil dog anbefale, at man holder sig til HTML og f.eks. PHP, hvilket DreamWeaver er glimrende til.
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 16:50

Hej Stephan,

Jeg kan kun give Philip ret mht. FrontPage. Jeg lider kraftigt af FrontPage-fobi

Hvis din primære interesse ligger i design af websites, så brug værktøjer som eks. Adobe GoLive, og glem alt om programmering. Hvis du synes at det kunne være sjovt at lave en masse fede funktioner, så er PHP eller ASP en god start. Det er rigtig nemt at snakke sammen med en database med PHP/ASP, og der er meget hjælp at hente på nettet. Desuden understøtter selv de billigste webhoteller PHP og ASP.

Find ud af hvad det er ved hjemmesider der interesserer dig (grafik/design eller programmering), og det er nemmere for os at hjælpe dig igang

mvh Carsten
Tilmeldt 4. Feb 06
Skrevet kl. 17:29

Kunne godt tænke mig noget lignende de to her smyk.dk og unisport24.dk

Ved godt at d ikke er noget man lærer med det samme, men ville bare gerne igang da det interessere mig meget!
Ved ikke specielt hvad der interessere mig lidt af det hele tror jeg..Hvor kan jeg købe adobegolive henne?

Tak for alle de gode svar.. 
Fra København
Tilmeldt 5. Jan 06
Fra  Contimist Skrevet kl. 09:15
Du har ret i, at det ikke er noget man lærer med det samme. smyk.dk er primært bygget op af tre forskellige ting: HTML/CSS (der danner rammen om siden, bestemmer placeringer af tekst/billeder osv.) + ASP (der dækker over indkøbskurv, dynamiske funktioner m.m.) + Flash (de levende grafiske elementer).

Jeg vil foreslå, at du først går i gang med at sætte dig ind i HTML og CSS - HTML.dk er et godt sted at starte.

På webcafe.dk kan du også lære om HTML samt PHP (som er et dynamisk programmeringssprog a la ASP).

Når du efterhånden har styr på de sager, så prøv selv at efterligne nogle af de sider, du kan lide.

Mit råd er også, at du i første omgang bør styre uden om Flash. Det er ret tidskrævende at lære og det har ingen synergieffekt med indlæringen af HTML og PHP.

Hvis du, som Carsten siger, interesser dig mere for design og vil prøve kræfter med Adobe GoLive, så besøg http://www.adobe.dk/products/golive/main.html. Det koster ca. 4.500, men jeg mener du kan downloade en gratis 30-dages prøveversion.

God fornøjelse.
Fra Skive
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 262
Fra  Dynamic-it web & hjemmesider Granitbutikken salg af granit og granitskærver Skrevet kl. 10:22

Hej Stephan

Så kan du jo se om det er noget inden du begynder at bruge penge på programmet. Der kan du med fordel købe nogle af deres "pakker" der indeholder flere forskellige programmer. Som photoshop, golive mm. alt efter hvilken pakke du har brug for. Derved kan du spare nogle penge i forhold til at købe programmerne hver for sig.

At lave en hjemmeside er ikke svært, men skal du lave en ordentlig hjemmeside kan det være en svær process. Skal den være dynamisk/statisk nem at vedligeholde? osv. der er mange ting man skal have med i overvejelserne.

De fleste firmaer anvender en grafiker til det grafiske arbejde, og en programmør til programmeringsdelen. Men igen kommer det an på hvad dine ambitioner er.
www.html.dk er god til at komme igang med html.

Held og lykke med projektet.
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)