Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Frit lejde for snydere i Amino Freelance.

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kære hr. Thorborg,

Det var da håndvask af værste skuffe!

Kunne du lige høre det ved A.P. Møller;

"Vores containerforretning kører ikke helt optimalt, men ligenu er vi ved at kigge på vores olieforretning - og så må vi kigge på containerforretningen senere"
Har man ikke kompetencen til at fokusere på hele sin forretning må man skære ind og holde fokus på det man kan!

Andet er ganske enkelt useriøst. Også for en lille virksomhed.

Du er et stort forbillede for mange, Martin.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg oplever ikke AP møller svare ret meget i det offentlige faktisk - og selv om jeg forstår den med at alt skal fungere, så tror jeg som også AP prioriterer ganske meget - ud fra samme kriterium Vi oplever ikke de store problemer på området

Hvad skulle alternativet være - vi lukker en del ned - det tror jeg faktisk ikke de gør Stick out tongue Prioritering og bevidst fokus og strategi tror jeg er ret vigtigt - også for små, mellemstore og helt store. Så kan det koste kunder i perioder - so be it

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære John,

Det var som sådan ikke for at debattere A.P. Møller.

Men mere ala "overdrivelsen fremme forståelse"

Det er helt naturligt at have prioteringer - first things first!

Dog synes jeg det er uprofessionelt at kommunikere ud til sine kunder, at man ikke håndtere problemstillinger i et område, fordi man har fokus i et andet.

Den dygtige har fokus hele vejen rundt i sin forretning.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Trusted Partner:
Dog synes jeg det er uprofessionelt at kommunikere ud til sine kunder, at man ikke håndtere problemstillinger i et område, fordi man har fokus i et andet.

Den dygtige har fokus hele vejen rundt i sin forretning.
Tjo - kunne jo også hedde, De dygtige prioriter - sætter mål og del mål. Jeg ser det mere som ærlighed - "Vi ser ikke så mange problemer (som jo så nogen i tråden gør) og har derfor ikke vort udviklingsbudget der pt - 
Ret moderne - man offentliggør "pipeline" - den vej vil - vi tror vi når der om x mdr. Alt afhænger jo af ressourcer - og prioritering og valg af hvor man sætter ind først - ser jeg ikke som manglende fokus - men som realistisk planlægning og rettidig orientering til brugere, som jo så kan fravælge at bruge til der er prioriteret den vej, eller forsætte ud fra, at det måske fungerer for et flertal

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

John, dygtige iværksættere sætter sig mål og prioteringer, der passer til deres virksomhed og udvikler sig ikke mere end de har fokus all around.

Og dette er min generelle holdning, som ikke kun er minded mod amino.

Lad det være mine ord.

God aften

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 169
Fra  Kapteina Reklame Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

Der er faktisk rigtig få problemer vi hører om på Amino Freelancer. Men det er klart at der på en platform hvor folk handler med hinanden, altid vil opstå uenigheder og folk der snyder hinanden. Derfor skal man, som vi tydeligt gør opmærksom på, passe på sine penge og sit arbejde. 
Lige nu arbejder vi næsten kun med Amino Virksomhedsbørs og retter kun helt nødvendige ting på Freelancer og det her er ikke noget der generelt er et stort problem.
Men når vi er færdige med virksomhedsbørsen, kigger vi igen på de andre services.

De bedste hilsner

Martin

Tak for svaret Martin,

Det skal dog siges, at jeg på den kunde som har snydt mig på Amino Freelance, har tabt nær 10.000 kr, dertil udgifter til retssag ( som jeg iøvrigt vandt ), indhentning af regnskaber og så en hel masse tid....

Dog uden effekt da kunden har hevet al værdi ud af virksomhed, hvorfor jeg nu aldrig får de penge igen - jeg er altså blevet taget ved røven big time - og jeg har ingen mulighed for at give denne person en anmeldelse - da han jo selvfølgelig ikke ønsker at få det offentligt ud, at han er en fusker.

Hvis du ikke mener at det er et problem, at jeg som betalende kunde, har mistet 10.000kr, uden mulighed for at advare andre af DINE kunder, som kunne blive samme offer - det er da mildest talt chokerende.

Der er tale om en funktion i allerede har på Freelancer - den skal blot aktiveres på begge sider af et indgået samarbejde, og altså ikke kun hos udbyderen - jeg vil tro at du kunne tage 2 af dine tech-gutter, og give dem en formiddag til at ordne sådan et problem. Og ved mindre at de to gutters tid koster mere end 10.000 kr for en formiddag, så har jeg svært ved at acceptere sådan en omgang.

Man kan - eller nærmere, man burde - ikke udbyde en service, hvis man ikke har tænkt sig at holde den opdateret.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Kapteina:
Det skal dog siges, at jeg på den kunde som har snydt mig på Amino Freelance, har tabt nær 10.000 kr, dertil udgifter til retssag ( som jeg iøvrigt vandt ), indhentning af regnskaber og så en hel masse tid....


Det er jeg oprigtig ked af at høre!

Men hvis man vil svindle, kan man altid gøre det, hvis "modparten" ikke sikrer sig. Laver vi den funktion du beder om, kan personen bare lave en ny profil og fortsætte. 
Med andre ord er det en falsk tryghed du ikke kan bruge til ret meget. Karaktersystemet er ikke lavet til at sikre mod svindlere, det er lavet til at ærlige mennesker, kan bedømme hinandens professionalisme m.m.
Mht. hvor lang tid det tager at lave, har jeg ingen anelse, men en formiddag er ret optimistisk og da vi er i god gænge med virksomhedsbørsen, vælger jeg at fortsætte det arbejde.

Men igen, jeg forstår til fulde frustrationen, løsningen er bare ikke at vi ændrer servicen, men at alle passer bedre på når de handler med hinanden.

De bedste hilsner

Martin

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 169
Fra  Kapteina Reklame Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Thorborg:
Men hvis man vil svindle, kan man altid gøre det, hvis "modparten" ikke sikrer sig. Laver vi den funktion du beder om, kan personen bare lave en ny profil og fortsætte. 
Med andre ord er det en falsk tryghed du ikke kan bruge til ret meget. Karaktersystemet er ikke lavet til at sikre mod svindlere, det er lavet til at ærlige mennesker, kan bedømme hinandens professionalisme m.m.


Jeg er ikke helt enig - for jeg fulgte hvert af dine råd.

- Jeg sikrede mig at firmaet eksisterede og havde både CVR, positivt regnskab ( på daværende tidspunkt )

- Jeg sikrede mig betaling for første led af opgaven

Jeg forstår ikke hvorfor du ikke vil give mig mulighed for at afslutte den opgave jeg har med denne kunde. Så kan jeg i det mindste få fortalt DINE kunder hvad ham her er for en størrelse, i tilfælde af at han kommer tilbage og ønsker endnu en opgave løst, med hans eget private navn som brugernavn. Det er da det mindste du kan gøre for dine betalende kunder - at lade os samarbejde om i det mindste at få sat navne og ansigter på dem som misbruger systemet - specielt når de er dumme nok til at gøre det med deres rigtige navne.

For jeg tror da nok de fleste undersøger virksomheder inden de går for godt igang med større projekter - du kan blot medvirke til at gøre miljøet mere sikkert - da fuskerne ikke længere kan gemme sig bag at de er de eneste med mulighed for at endeligt afslutte opgaver med henblik på at afgive anmeldelse.

Du stikker mig og de andre freelancere i ryggen - og giver fuskerne incitament til at blive ved, for lige nu sker der jo absolut INGEN ting - med en nyoprettet konto, uden CVR og med et mærkeligt navn, vil alarm klokkerne jo nok ringe hos de fleste - og det kan du jo også medvirke til at understøtte ved at oplyse freelancere i blogging og nyhedsbrev om netop denne problematik.

Det undrer mig rigtigt meget at sådanne små tiltag ikke bliver sat på en arbejdsliste og udarbejdet - da opdateringer ingen negative konsekvenser har for nogen - udover fuskerne?

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Kapteina:

Jeg er ikke helt enig - for jeg fulgte hvert af dine råd.

- Jeg sikrede mig at firmaet eksisterede og havde både CVR, positivt regnskab ( på daværende tidspunkt )

- Jeg sikrede mig betaling for første led af opgaven



Det lyder også som om du har været rigtig uheldig og det sker, selvom man gør alt hvad man kan.
Jeg sidder i bestyrelsen for en virksomhed der har Fona som kunde. Mit bedste gæt er at det kommer til at koste dem rigtig mange penge og jeg tror ikke nogen vil kalde Fona for svindlere, eller at de kunne have sikret sig meget bedre. Den slags sker desværre og er noget alle kommer ud for.

Og så har jeg aldrig sagt at vi ikke vil forbedre Freelancer, jeg har blot sagt at det ikke bliver lige med det første. 
Jeg forstår til fulde din frustration og ærgrelse, men den havde ikke været mindre hvis Freelancer havde virket som du mener den bør. Enhver kan bede om at få sin konto slettet og så sekundet senere lave en ny med samme navn og det samme kan du på de fleste andre handelspladser på nettet.

Så pas på din tid og penge og læg mentalt noget til side til tab, for den slags kan du ikke slipper for som selvstændig desværre.

De bedste hilsner

Martin




Fra Frederiksberg
Tilmeldt 16. Sep 14
Indlæg ialt: 92
Fra  Nyt Skøde Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

At forlange at et system skal kompliceres yderligere, og miste en del af sin brugervenlighed og lethed på baggrund af et par få tosser vil være en skam.

Hverken Amino, eller for den sags skyld et retssamfund, skal designes efter laveste fællesnævner da det vil ødelægge og indskrænke vores andres muligheder.

Det er ærgerligt når folk bliver snydt, men det skal efter min vurdering ikke automatisk afføde tiltag der går ud over majoriteten - som trods alt er ærlige og fornuftige iværksættere.

Der vil altid være folk med dårlig moral, desværre.

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)