Luke Rhinehart TERNINGEMANDEN: Tager beslutninger ved at rulle terningen. I starten små og til sidst helt store beslutninger. Læste den for mange år siden og som ren underholdning er den altid spændenede. Har læst den flere gange og finder altid noget nyt( eller også er jeg bare lettere dement). Jeg tager dog ikke beslutninger med terninger selv, men tager absolut flere chancer. Den har givet mig mere mod på at prøve det "ukendte" Jack Kerouac ON THE ROAD: Fordi inde i mig bo en lille vagabond, der gerne vil brænde alle broer, klippe alle snore og gi fingeren til samfundet. ( Men det kun hvis husbonden er urimlig og børnene ikke hører efter, eller der er kommet en rudekuvert for meget ind af brevsprækken)
Men det er et skrækkeligt spørgsmål at stille en gammel boghandler som jeg. Bedste stephen King: Needful things Bedste Biografi: Richard Wright, Black Boy Og jeg kunne blive ved, for der er ikke nogen bedste bog, der er den bedste bog til lige det formål. Afslapning, inspiration, fred, oplysning, o.s.v. Må heller stoppe nu, jeg ska, jeg ska, jeg skal lige ind i reolen. |
Hehe pudsigt - Jeg har også netop købt Richard Bransons bog "Loosing my Virginity". Det glæder mig at den er god, havde jeg også regnet med, da han jo er en mand af en helt speciel støbning :)
Jeg læser generelt kun faglitteratur, og andre ting "jeg kan lære noget af", og der er mange gode imellem. Har læst en del biografier - Herman Salling, Mærsk Mc-Kenny Møller, og jeg skal til at igang med B.S. Christiansens biografi her engang når jeg får tid...