Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af overskud

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Dec 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg har et hobby firma (aps) der basalt set bare er en hjemmeside med et par banner reklamer på. Efterhånden har der hobet sig ½ mio op på kontoen efter skatten er betalt. Sidste år gav det 24 kr i rente! Det er simpelthen for lidt. Så jeg valker lidt mellem:

1. Købe nogle ETF'ere. Fordelene er mange: stort udvalg, lave omkostninger, god spredning af investeringen. Men ulempen er at den slags lagerbeskattes så der skal laves regnskab og betales skat hvert år selvom man ikke sælger skidtet. Så det bliver muligvis for bøvlet.

2. Købe lidt blandede aktier og bare lade dem ligge.

3. Udbetale løn. Man bør vel minimum udbetale 44.000 for at bruge sit personfradrag oder hur? *)

4. Udbetale pengene til pension. Må man f.eks. betale 44.000 kr i løn og 400.000 til pension?

Eller har I nogle andre forslag?

q:o)        Theis

------------------

*) jeg har sagt mit job op for at starte et IT firma så der er ingen løn indtægter for 2016

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 00:56

Hej Theis,

Hvis du ikke har behov for løn så vil jeg da foreslå dig nr 2. Aktier/anparter kan vel have en positiv betydning i virksomhedens regnskab, foruden at du har mulighed for at forøge din penge sum :)

Nu er jeg lidt ung, men jeg går stadig op i pension, så det ville klart være mit andet valg.

Fra Aakirkeby
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 06:10

Udbetal også løn så du udnytter dit personfradrag. Det er en god ide.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)