Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Quickie til Mellemregningen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Sidder som mange andre med tallene for i år. Har startet forretningen op i indeværende år, så tal og papirer er helt vanvittigt rodet sammen med diverse private kontier, så det er et helvede at lave bankafstemning osv. 

Har i den forbindelse et hurtigt spørgsmål: Er det normalt ok ikke at have nul på mellemregningen? Det ser lige nu ud til at ligge på et positivt tal på omkring 5% af omsætningen... Mellemregningen med indehaver giver negativ, men det skulle den også gerne da jeg jo har skudt penge i :) Men den alm. mellemregning, burde vel i princippet gå i nul?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:24

Hej!

Nej..den behøver ikke nødvendigvis at gå i 0.

Hvis du har et enkeltmandsfirma, og ikke bruger VSO, ville jeg bare modregne den på indskudskontoen.

Tilmeldt 29. Jul 06
Skrevet kl. 00:45

Ja, ville også gerne køre den ind over indskudskontoen.. Men så passer den overhovedet ikke med virkeligheden.. Jeg ved at jeg har indskudt omkring 20.000 løbende. Lige nu siger mellemregningen til indehaver at jeg har indskudt omkring 12.000 .. Smider jeg tallet fra den alm mellemregning derover så skylder jeg lige pludselig omkring 8.000!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:45

Hej!

Jamen...det er vel o.k.

Ellers må du cleare den almindelige mellemregning, men det kræver så, at du skal have yderligere penge op

af lommen.

Tilmeldt 29. Jul 06
Skrevet kl. 08:59

Hehe, ja men ville netop gerne undgå at skulle have penge op af lommen, bare pga. fejl i bogføringen..

Men forstår ikke hvad du mente der var ok? At den alm. mellemregning bare blev stående?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:35

Hej!

Ja.....men netto ændrer det jo intet.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)