Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Parallel import

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Aug 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

hi jeg vil gerne starte et firma med parallel import.

men er lidt i tvilv om det er lovligt??

http://www.startvaekst.dk/Parallelimport

hvis man læser her er det lovligt at importere inden for EØS.

gør man det udenfor har producenten ret til at stoppe det hvad forstås ved det?

Fri varebevægelighed
Parallelimport er tilladt fra EØS-lande. Det er fx tilladt at importere mærkevare-cowboybukser fra England. En vare, som bringes lovligt på et marked i EU, kan frit cirkulere mellem de øvrige nationale markeder i fællesskabet. Det fremgår af EU's konkurrenceregler.

Parallelimporterer du derimod varer fra lande uden for EØS, har producenten ret til at forhindre dette.

vil det sige at henter jeg noget hjem fra USA og danske forhandlere ikke syntes om det så kan de kontakte min leverandør og stoppe min leverancer?

det vil de måske forsøge aligevel men er det lovligt, at de forsøger det ?

kort fortalt er det muligt at lave import fra USA uden at man behøver frygte nogen!

piphans

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 22:03

piphans:

kort fortalt er det muligt at lave import fra USA uden at man behøver frygte nogen!

Som det er stillet op her: Nej, du tager en risiko for at du senere får et fogedforbud mod at sælge varerne.

Tilmeldt 23. Aug 07
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 10:40

Hejsa :-)

Et godt råd vil være at du istedet finder nogle helt nye produkter, skaber din egen niche og opbygger en import af dette istedet for, vores marked har mere brug for nye niche produkter som f.eks., kan være indenfor wellness markedet, bolig tilbehør (møbler, interiør) osv. Det vil være sjovere for dig at skabe en sund forretning på nye produkter istedet for at skabe parallel import som mange indkøbere ser som lidt useriøst.

Skab din egen forretning via direkte import fra nye producenter.......

Godt nytår.

Hilsen,

Claus

Tilmeldt 2. Aug 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:55

hej claus.

tak for dine input men mener nu jeg har en ganske fin forretning i udsigt og med en kunde kreds så stor at det umuligt kan blive en fiasko.

tror vist på det varBig Smile   men det er en nice som er expanderet voldsomt i de sidste 5 år og nu vil jeg være med.

det kunne måske lyde lidt smart men det er nu en gang sådan at der er en stor forhandler som fortæller alle deres underleverandøre at de skal sælge til liste prisen så de har også lidt problemer med konkurerence loven men det er jo mit argument for at starte netop min forretning.      

modtageren i min forretning vil være slutbrugeren og vil derfor kunne sparre mange penge, prisen på de vare jeg snakker om er 1/4 i udlandet som i danmark og det er sku tyveri jeg er selv blevet snydt flere gange føler jeg når jeg har måtte handle - men da der ikke er andre som sælger så må man jo gøre det.

og jeg er vist ikke til at sælge møbler og creme Big Smile det lader jeg ole henriksen om ...

tror på det nok skal lade sig gøre skal bare lige takle den rigtigt.

mvh

piphans

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)