Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

webshop - ingen OsCommerce tak

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 19. Feb 06
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

Som så mange andre går jeg med ideen om at starte en webshop. Jeg har et udemærket koncept som jeg mener der er godt potentiale i.
Jeg skal nu bruge en webshop, men vil gerne uden om OsCommerce, GoldenPlanet og alle de andre standardløsninger.
Mit spørgsmål er, om der er nogle som har en ide om hvad det koster at få lavet et site med webshop og modtagelse af Dankort hos et webdesign firma?
Altså ca. :)

Mvh. Jesper
Tilmeldt 8. Oct 05
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 12:22
Jeg vil tro at prisen starter fra omkring 10.000,- og løber op til et par millioner; alt efter hvilke krav du har til kvaliteten.
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 12:48
Dato: 2/19/2006 11:59:29 AM Forfatter:Jesperpoul
Hej!
Som så mange andre går jeg med ideen om at starte en webshop. Jeg har et udemærket koncept som jeg mener der er godt potentiale i.
Jeg skal nu bruge en webshop, men vil gerne uden om OsCommerce, GoldenPlanet og alle de andre standardløsninger.
Mit spørgsmål er, om der er nogle som har en ide om hvad det koster at få lavet et site med webshop og modtagelse af Dankort hos et webdesign firma?
Mvh. Jesper

Som Haurum er inde på, så er det umuligt at komme med en pris, når du ikke kommer med nogen krav. Hvis du skal bruge en simpel shop med et par produkter, som ikke stiller de store krav til struktur mv., så kan det klares rimelig billigt. Derimod hvis du skal have en stor løsning, som eksempelvis inkluderer sprogmoduler, avancerede administrationsmuligheder og andre smarte ting, så er de første par hundrede tusinde hurtig brugt..

Tilmeldt 19. Feb 06
Skrevet kl. 13:08

Hej.

Som sagt skal siden kunne modtage betalingskort, og lad os starte med dansk kun :)
Som en start skal den indeholde 2-4 mærker med ca 20 produkter hver. Jeg stiller ikke store krav til CMS, lagerstatus og lignende da jeg starter i det små og ikke skal oprette nye produkter hele tiden....
Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 13:45
Dato: 2/19/2006 11:59:29 AM
Forfatter:Jesperpoul

Hej Jesper.

Det er stort set umuligt at svare på dit spørgsmål, da det er alt for ukonkret
Hos os (netMedia.dk) laver vi fra tid til anden specialtudviklede webshops, og før vi går i gang er vi 'de irriterende' leverandører, da vi stiller ret store krav til beskrevet funktionalitet.

Overvej derfor nedenstående før du går i gang med at indhente tilbud:

- Hvor mange varer skal der håndteres?
- Hvordan skal hver vare beskrives?
- Hvordan skal varerne grupperes?
- Hvordan skal varene oprettes?
- Kan den samme vare have forskellige priser for forskellige brugere?
- Skal der være login til særlige varegrupper?
- Er det de samme varer der er synlige for alle kunder?
- Hvilke betalingsløsninger skal der til?
- Skal der andre ekstra services til?
- Skal bruge have speciel profil?
- Hvordan skal salg håndteres?
- Skal data eksporteres/importeres fra andres systemer?
- Skal der også hjælpes med online markedsføring?

....og hvad er dit budget! (hold det selvfølgelig for dig selv)

Osv osv osv

At varene skal boostes i synlighed for Google og andre søgemaskiner tager vi som en selvfølgelighed. Det er der sjovt nok ikke så mange der gør

Når du har beskrevet alt ovenstående er det langt lettere at give et konkret tilbud på, og de tilbud du evt får fra flere leverandører vil være langt lettere at sammenligne.

Held og lykke med dit projekt.
Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 14:31

Hej Jesper,

Jeg synes dog lige det skal siges at f.eks. OsCommerce har MANGE muligheder. Det er kun fantasien der sæter grænser mht. opsætning af designet.

Du kan evt. kigge på www.creloaded.com det er en viderudvikling af OsCommerce, jeg sidder dog inde med en dansk version af den, hvis dette kunne være noget.

De har også et site hvor du kan se shops som er bygget over CreLoaded open source ideén. Som du kan se er mulighederne mange.

Kig dog på dem, og overvej evt. at købe et ekstra template på www.templatemonster.com til den, så er det lige pludselig ikke så kedeligt.

Og kan ovenikøbet mærkes i lommerne ;)

Mvh,
Christoffer Sørensen
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 13:12
Dato: 2/19/2006 2:30:40 PM Forfatter: ripNroll

Hej Jesper,

Jeg synes dog lige det skal siges at f.eks. OsCommerce har MANGE muligheder. Det er kun fantasien der sæter grænser mht. opsætning af designet.
Du kan evt. kigge på www.creloaded.com det er en viderudvikling af OsCommerce, jeg sidder dog inde med en dansk version af den, hvis dette kunne være noget.
De har også et site hvor du kan se shops som er bygget over CreLoaded open source ideén. Som du kan se er mulighederne mange.
Kig dog på dem, og overvej evt. at købe et ekstra template på www.templatemonster.com til den, så er det lige pludselig ikke så kedeligt.
Og kan ovenikøbet mærkes i lommerne ;)
Mvh,
Christoffer Sørensen

Jeg kan godt forstå, at OS-C ikke er en mulighed, hvis det skal være prof.. Jeg styrer personligt selv udenom webshops lavet i OS-C, fordi jeg synes, at i 99% af tilfældene udstråler de useriøsitet, og derudover er de grimme og dårligt sat op. 

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 13:28
Det er spørgsmål om opsætning ;) design og det hele. Vis mig en side den skal laves magentil og jeg laver det for $100 uanset omfang af design.

Mvh,
Christoffer Sørensen
Fra Tølløse
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 13:50

.... og jeg styrer altid uden om en sælger, som kører i Porsche, for så ved jeg, at han tager r.... på mig på prisen

Jeg synes det er en voldsom generelisering af et stykke standard software, som jeg i øvrigt ikke har det store kendskab til - men umiddelbart synes jeg, at det ser ud til at give rimelige muligheder for tilpasning. Det er jo i sidste ende en opvejning af behov kontra investeringsressourcer, der afgør, om man køber standard SW eller investerer yderligere i en skræddersyet løsning.

Personligt synes jeg, at en opstart sagtens kan rummes i en hyldevare, hvorefter man kan "opgradere" til egen udvikling, når midlerne er til det.

Mvh.
Claus

Professional Quiz Services - 1st-Quiz.com

Tilmeldt 19. Feb 06
Skrevet kl. 17:09

der er mange muligheder, det ved jeg, men som nse siger så styrer jeg selv uden om butikker med fx Oscommerce da det giver mig et indtryk af lav-standard butik. Det er selvfølgelig en generelisering, men jeg tror det er en fordom jeg ikke er alene med.

De sider på templatemonster ser da meget overskruede ud alle sammen.

ripnroll: Nu er jeg ikke den store webmaster, men at designe siden er vel ikke problemet, ligger arbejdet ikke mere i at lave selve systemet? indkøbskurv, dankortmodtagelse, faktura osv..??

Derudover må jeg lige give mit cadeu(?) til denne side og brugerne herpå. Det har giver rigtigt meget respons allerede.
Side 1 ud af 3 (21 indlæg)