Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk lov tilsvarende usa's "1031" vedr. salg af ejendom

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Feb 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg er igang med at overveje at købe en ejendom med henblik på udlejning. Hertil, er jeg ved at ligge mig en mere langsigtet strategi. Her er jeg faldet over en lov de har i USA vedrørende salg af ejendomme.

loven "1031"  - Tillader kort sagt en sælger at udskyde betalingen af skat på en ejendom, der er solgt med fortjeneste, hvis man bytter ejendommen til et dyre stykke ejendom. 

mit spørgsmål lyder således, om vi har en lov tilsvarende her i danmark? da jeg sagten kan se fordelen ved at sælge en ejendom med fortjeneste, hvor næst at bytte den til en bedre ejendom og ikke skulle betale skat mellem skiftene. 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

LinckO:

Hej Amino'er

Jeg er igang med at overveje at købe en ejendom med henblik på udlejning. Hertil, er jeg ved at ligge mig en mere langsigtet strategi. Her er jeg faldet over en lov de har i USA vedrørende salg af ejendomme.

loven "1031"  - Tillader kort sagt en sælger at udskyde betalingen af skat på en ejendom, der er solgt med fortjeneste, hvis man bytter ejendommen til et dyre stykke ejendom. 

mit spørgsmål lyder således, om vi har en lov tilsvarende her i danmark? da jeg sagten kan se fordelen ved at sælge en ejendom med fortjeneste, hvor næst at bytte den til en bedre ejendom og ikke skulle betale skat mellem skiftene. 

Nu kender jeg ikke den amerikanske lovgivning, så kan ikke svare på parallerene. Men i dansk lovgivning er det ejendomsavancebeskatningsloven som kan udskyde beskatningen af den gevinst du har ved handel med fast ejendom. 

Du kan læse Skat's juridiske vejledning herom http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1948640&chk=211712

Der er en række betingelser du skal følge, blandt andet skal selve ejendommen være omfattet af ejendomsavancebeskatningsloven (dvs. du må som udgangspunkt ikke være i næring med køb/salg af fast ejendom)

 

Uanset hvad du måtte nå frem til, vil jeg helt klart anbefale dig at søge en revisor eller skatterådgiver. Ejendomsavancer bliver jo hurtigt til store beløb, og det vil jo være træls at pisse ved siden af.

Tilmeldt 1. Feb 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak det vil jeg se nærmere på. 

Det var lige det svar jeg ledte efter :D

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)