Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virtuel kontor

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Feb 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg vil starte en webshop, men tror ikke, at min andelsforening tillader det. Jeg har fundet en virtuel adresse. Er der lovligt? Og - de vil have, jeg sender en kopi af mit sygesikkringkort og pas. Er det ok? Jeg troede, at man ikke burde lave kopier af den slags. Tak for hjælpen!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47160
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:36

Af hensyn til hvidvask er det normalt nok med sygesikring og pas - men kan du ikke vise det frem for dem selv ved et møde bare -Jeg går ud fra at du taler om en kontoradresse hvor skat kan komme i kontakt med nogen der kan henvise til dig - når du skriver virtuelt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:54

Udbydere af virtuelle kontorer er omfattet af hvidvaskloven. De skal dokumentere deres kunders identitet og så er fremvisning af id ikke nok.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:05

OK - det er ikke længe siden min søn skulle dokumentere i bank, og de var OK med bare at se tingene - hvor de skrev ned i dokument at pas nr xxxx og sygesikring var fremvist - men der sker vel heller intet ved at sende - og slet ikke hvis loven siger de SKAL ha kopi. Det var ikke kravet der i banken hvor jeg var med - der var det godt at fremlægge det og at de skrev det ind - men det lyder jo langt mere rigtigt at de opbevare kopi

vh John H

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:10

Gad vide hvordan de ville dokumentere den kontrol?

Jeg har selv lige haft bøvlet med min danske bank. De insisterede ganske kraftigt på kopier med henvisning til loven.

Tilmeldt 1. Feb 16
Skrevet kl. 21:32

Ok, jeg kan sagtens komme forbi og vise dokumenerne, de kan ogsaa tage kopi. Men som saadan. Er virtuel kontro ok for myndighederne?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:40

Du kan godt have et virtuelt kontor. I CVR vil du så fremstå med den adresse.

Tilmeldt 1. Feb 16
Skrevet kl. 21:49

Tak. Jeg var nemlig overrasket, at da jeg skrev et spørgsmål til iværksætterhotline, med hvordan jeg skal ordne det, når jeg bor i en andels, så vidste de ikke rigtigt. Så var jeg ikke sikker på, om det kan være rigtigt, at der er en let løsning.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:53

Duniela:

Ok, jeg kan sagtens komme forbi og vise dokumenerne, de kan ogsaa tage kopi. Men som saadan. Er virtuel kontro ok for myndighederne?

ja det eneste krav er at der er personer der bemander det og som kan kontaktes - det må bare ikke kun være postboks

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)