Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

dårlig betaler

Side 4 ud af 6 (56 indlæg)
Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 236
Fra  DinPlakat.dk Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror han er ligeglad med dette Ravn.. Kan godt være 700 kr. trækker renter til han betaler. Men er og Trådstarter der skal hive ham i foderetten hvert 5 år.. Mon han gør dette???

Eller bliver kravet forældet, på et tidpunkt..

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 19:36

Ravn:
Iøvrivt så synes jeg helt du glmmer de opdragende elementer i sådan en sag.  

Præcis, Ravn.

Det er pissevigtigt at den slags mennesker får klar besked! Man kunne selvfølgelig have den indstilling, som andre har her om, at du kunne jo tjene flere penge ved at lade sagen ligge og lave noget fedt for en anden kunde. Men det mener jeg svarer til, at man ser en bilist kører råddent/over for rødt/kører nogen ned - og tænker, at man ligesågodt kan lade være med at anmelde det, fordi man kan lave nogle penge i den tid det tager.

Det handler nemlig ikke om penge, men om moral. Og folk med dårlig moral skal stoppes - og i det mindste have klar besked om konsekvenserne for deres handlinger!

Beer Skål! 

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 19:37

Kenneth Jønsson:
. Det er ikke sådan at foden, kommer ud og beslaglægger et tv ved skylder.

Du aner jo tydeligvis ikke hvad du taler om! Så findes der normalt andre ting af værdig, ja de tager også smykker!   Nu du mener skyldner ikke har nogen penge, virker det så ikke lidt mærkeligt at han har brugt det firma som BoligRedning - mon ikke han så har hus eller andet af værdi? 

Tilmeldt 9. Jan 11
Fra  DinPlakat.dk Skrevet kl. 19:39

Ved lige præsis hvad jeg taler om, det kunne jo være konen som ejer de smykker ;-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 19:43

Så kunne det jo være han ejede noget andet af værdi!  men jeg giver op for du bliver jo ved.

Tilmeldt 9. Jan 11
Fra  DinPlakat.dk Skrevet kl. 19:47

Ha ha.. Kan godt forstå din pointe.. Men det er altså ikke så nemt som du tror.. Spørgsmålet er også om foden overhovedet kommer ud for 700,-

Men det er da pisse irriterende.. At en kunde ikke betaler.. Men sådan går det altså engang imellem.. Og så skal man vurdere om det er værd at kæmpe for de 700,- eller bare glemme det... 

Tilmeldt 9. Jan 11
Fra  DinPlakat.dk Skrevet kl. 19:48

http://www.budgethuset.dk/saadan-klares-fogedretten-nemt/

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 19:52

Nu er der lige noget, der går op for mig:

'BoligRedning' - trådstarter har åbenbart (jeg ikke kigget) et firma, der går ud på at redde boliger fra økonomisk trængte folk.

Det undrer mig så lidt, at trådstarter ikke har den fornødende indsigt i, at når man ikke kan betale sine regninger (bla. termin odsl.), så må man sælge det man har. Sådan er det bare - hårdt og kontant, men vel også retfærdigt.

Trådstarter burde måske derfor kunne gøre en indsigelse i boet. Og, ja, det gør man via retten.

Noget kunne tyde på, at kunden helt har mistet overblikket over sin økonomiske situation - og dét er så trist!

Jeg ville tage en god hjertelig snak med kunden og.. ja, så véd jeg godt hvad jeg ville gøre.. men derfor skal man altid være på vagt overfor 'fuskere' og gøre os andre og 'samfundet' en tjeneste ved at følge sagen til dørs.

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 9. Jan 11
Fra  DinPlakat.dk Skrevet kl. 19:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kan kun give dig ret David Christensen.. Havde faktisk heller ikke lige lagt mærke til hvad trådstarter laver. Men det er op ad bakke..

Tilmeldt 22. Jan 15
Indlæg ialt: 55
Fra  BoligRedningen Skrevet kl. 20:10

Mit firma er et servicefirma som ydelser til folk med hus og have, tømmer, maler, algebehandling, havearbejde m.m
Meningen med denne tråd var at jeg evt. Kunne få et råd til at kunne få mine penge,
Da det er første gang jeg har en dårlig betaler, aner jeg intet om inkasso, fodgen, retten, eller hvordan det fungere og koster..
I mine rykkere fra mit regnskabsprogram står der at sagen kan sendes til inkasso, med yderligere omkostninger til følge, men det er han åbenbart ligeglad med.
Så måske et brev fra en anden instans kunne få ham til at betale.

Side 4 ud af 6 (56 indlæg)