Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

tavshedsplikt for leverandøre af it løsninger

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jan 16
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

I forbindelse med opbygningen af en hjemmeside til en ny ide, har jeg tænkt over risikoen for at diverse leverandøre af løsninger så som hjemmeside osv. samt andre impliceret vil "spill the beans" om den nye forretning og ide.

Hvordan kan man sikre sig mod dette. Og vil web udvilker osv være villige til at underskrive tavshedspligt, eller er der allerede en sådan indskrevet i kontrakten fra en evt. webudvikler?

Med venlig hilsen

Morten Larsen

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 811
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 14:21

Hej,

Det er normalt at man beder leverandøren underskrive en non disclosure agreement inden man går i detaljer med projektet.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 17:51

PashminaWear:
Det er normalt at man beder leverandøren underskrive en non disclosure agreement inden man går i detaljer med projektet.

Det er jeg så helt uening med dig i - jeg kunne aldrig drømme om at skrive på en NDA, og jeg vil ikke bede mine udviklere om at gøre det.

Hvis jeg skriver på en sådan en så afskærer jeg mig jo for en hel del potentielle projekter fremadrettet. 

Og hvis du skal have lavet en ny side, portal, shop osv, så vil jeg helt klart anbefale dig at fortælle om den - det kaldes markedsføring Wink - også gerne inden du er klar.

Om andre så løber med ideen - yes hvis du får succes, så vil den blive kopieret - men du kan jo ikke blive ved med at holde den hemmelig, vel. Og hvis du tror det giver dig en fordel at komme først, så skal du nok heller ikke være så sikker på det, Google var ikke den første søgemaskine, Facebook ikke det første sociale netværk osv.

Den bedste (eneste) måde at sikre dig en sund forretning på, også fremadrettet, er at være bedre end dine konkurenter, en af de måder du sikre det på er ved:

1. At tale med dine potentielle kunder og andre partnere om din idé og få den justeret til 
  2. At finde nogle skarpe folk at arbejde sammen med.

Så glem alt om NDA, kom i gang med at få noget feedback, og find nogle skrappe udviklere - det er jo trods alt bedre at stå med en løsning der bliver kopieret end at ende med en som ingen gider at stjæle

Held og lykke med dit projekt

//Morten

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)