Hej Aminoer, (Du skal med andre ord give skattevæsenet kredit på dit fradrag og vente 3 år på at opnå det fulde fradrag for dit nødvendige værktøj!) Hvis du leaser udstyret, så kan du straksafskrive hvert “afdrag” og på den måde beholde pengene på kontoen, som likvide midler. “Som hovedregel er det en god ide at lease de ting der falder i værdi og købe de ting der stiger i værdi.” Leasing er derfor en god måde at financiere dyrere udstyr på og dermed få det rette udstyr med det samme." |
Der er flere typer af leasing - finansiel og operationel og forskelle i om man ejer efter x mdr eller skal betale et eller andet osv
Leasing udbyderen bør meget enkelt kunne redegøre for hvad du har i månedlig udgift som fradrag og i hvilket omfang momsen er fradragsberettiget
Den da du har betalt - uanset du køber eller leaser - ejer firmaet udstyret så du skal ha liste over dine aktiver for det fald du vil lukke eller andet hvor aktiver skal købes/sælger ud igen.
OM det er billigere at lease contra afskrive over nogle år vil afhænge helt af prisen leasing selskabet tager mod det som det koster over årene samlet - og dine forpligtelse og muligheder for at komme ud igen hvis du nu ellers ville ha solgt dit udstyr og lavet noget andet.
Det andet er ikke andet end reklamesnak. Det kan være korrekt, og det kan være helt galt.
vh John Hannover