Jeg påtænker at starte et enkeltmandsfirma. Jeg ved på forhånd at jeg ikke kan få en erhvervkonto ( RKI registreret) Så det må blive en privat konto. Hertil mit spørgsmål: Jeg forventer ikke at sælge ydelser til firmaer- men kun privat personer enten via faktura eller kontant betaling. Hvor meget skal jeg så gøre i forhold til min privat konto? SKAL jeg angive min privat konto med et CVR ( som banken jo kan sige nej til) eller skal jeg bare gøre ingenting og lad pengene fra private gå ind på kontoen uden at det er tilknyttet andet end mig og mit cpr? ( Beklager hvis det er et dumt spørgsmål) |
Hej Mette,
Det er ikke et dumt spørgsmål, faktisk er jeg selv i tvivl når du nu er i RKI :(
Nu ved jeg ikke hvad du vil lave og hvad omsætningen er forventet at blive, men kan det tænkes at du kan starte et selskab(ApS). Så kan du ihvertfald få en erhvervskonto, dog har det nogle andre konsekvenser.
Kan du beskrive dit arbejde/ydelser og hvad du forventer at omsætte(over eller under 50.000kr om året). Også om du vil gøre dette fuldtid eller deltid.
Ved du hvornår din RKI registrering udløber?