Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ophør af I/S, uoverenstemmelse med partner

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jan 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino´er

Skal bruge lidt hjælp, i forbindelse med ophør af vores i/s firma.

Sagen er at vi har lukket firmaet, og der er dukket nogle regninger op efterfølgende som skal betales, det er ikke noget vildt men omkring 12000 kr. vil jeg tro.

Disse regninger har jeg selv betalt, da jeg ikke vil havne i RKI på grund af dette

Efter firmaet er blevet lukket er min partner og jeg blevet uvenner og kan slet ikke tale sammen den dag i dag.

Mit spørgsmål er, kan jeg på nogen måde få halvdelen af dette beløb hjem fra min tidligere partner i firmaet eller er de tabt ?

på forhånd tak

 

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lillemester,

Trist at i ikke kan tale sammen. Det vil jeg dog sige at du/i bliver nøds til, regningerne skal jo betales. Jeg ved ikke om det påvirker sagen at du har betalt omtalte regning. Men en I/S virksomhed er jo en privat ejet virksomhed hvor i hæfter solidarisk, så prøv at tage kontakt og fortæl om regningen.

Jeg ved ikke om du kan tvinge ham til at betale uden at skulle gennem dyre advokater osv, men prøv at indgå i dialog og se om der er fornuft fra begge sider af bordet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis han ikke frivilligt betaler så må du gå til retten - evt lave en småsag som det formelt hedder - Kan du bevise det var gæld i jeres I/S og I ejede det 50/50 så kan du tvinge pengene ud af ham, men det skal så nok desværre via retten. Du skal inden skriftligt meget klart forklare hvad han skylder dig og hvorfor og kræve penge inden for 8 dage http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/smasagvedretten.html 

god vind med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)