Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beregning af konverteringspotentiale af en butiks beliggenhed - Hvordan?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 25. Sep 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kloge Aminoer - jeg er ved at lægge sidste hånd på forretningsplanen for min nye virksomhed der er en detail-forretning. Oprindeligt ville jeg lave en ren webshop, men er nu blevet lun på også at lave en fysisk butik (i København). Jeg har set på forskellige butikslokaler med forskellige størrelser og kvaliteter - fra en "special-butik" på 300 m2 i Nørregade til ca. 60.000 i drift pr md.  til en department-store på 2000 m2 på ydre nørrebro til ca 130.000 i drift pr. md. Jeg er imidlertid løbet ind i den udfordring, at jeg ikke har kunne finde modeller til at beregne hvilken placering der vil være bedst egnet (i forhold til omkostning) - jeg har benyttet statistikker og tal fra offentlige trafiktællinger og indbyggertal selekteret på målgrupper. Og selvom tallene indikerer at der for begge lokationer er RIGELIGT med kundegrundlag, mangler jeg stadig en brugbar model for KONVERTERINGSGRAD. Er der nogen der har erfaring og viden om metoder og modeller jeg kan benytte ?

Hilsen den kommende

Grosserer og storkøbmand

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)