|
Hej Amino'er, Jeg har en nystartet webshop, og er i forbindelse med indkøb til mit varelager løbet ind i en udfordring ift. en regning for importmoms fra UPS. Jeg har modtaget et par forsendelser fra udlandet (ikke EU), som ved en fejl var adresseret til min privatperson og ikke til min virksomhed, hvor jeg er moms- og importørregistreret. Derfor er jeg blevet faktureret for importmoms fra UPS. Jeg har kontaktet UPS mhp. at få dette rettet, men de tager 635 kr. i gebyr pr. faktura for dette! I dette tilfælde er gebyret mere end hvad importmomsen forløber sig til, og det kan derfor ikke betale sig for mig, rent økonomisk, at få det ændret. Det var mange spørgsmål på én gang :) Jeg håber der er nogen, der kan hjælpe mig. Mange hilsner Sanne |
Enten betaler du DHL for at få det rettet - eller du bogfører hele beløbet på en konto uden moms da du ikke kan trække moms fra udlandet fra i dansk moms på nogen måde - og selv vil være skyldig i, at du ikke fik det uden moms til dit CVR
Pest eller kolera - gebyr DHL og korrekt regning uden moms - eller hele beløbet bogføres som udgift på konto uden moms som jeg ser det
vh John Hannover
Bliv gratis medlem