Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af brugt mobil - moms/skat

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jan 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har haft arbejdsgiver betalt mobil/bruttolønsordning (er blevet beskattet af fri telefon), den ordningen løb ud, købte jeg mobilen ud til privat brug.

Jeg har så en bibeskæftigelse(enkeltmandsvirksomhed), og havde tænkt at jeg ville trække køb af mobilen fra her - kan jeg det, både momsmæssigt og skattemæssigt?

/Mette

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46709
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

mebh75:
Jeg har så en bibeskæftigelse(enkeltmandsvirksomhed), og havde tænkt at jeg ville trække køb af mobilen fra her - kan jeg det, både momsmæssigt og skattemæssigt?
du kan lade telefonen købe af enkeltmandsvirksomheden ja - men så skal du beskattes af 2.700 kr per år og jo samtidigt betale selv i virksomheden

Moms - er der vel ikke noget af med mindre den faktureres med moms og gør den det, så skal momsen deles, da man aldrig må trække fuld moms fra noget man bruger delt privat. Uden større besvær accepterer skat så normalt 50/50 fordeling = halv moms

Telefonen tilhører så virksomheden der betaler og skal købes ud ved evt lukning uanset afskrivning - men husk - skat af fri telefon kan gøre det en tvivlsom affære http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skat-fri-telefon.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)