|
Hej. Jeg har haft arbejdsgiver betalt mobil/bruttolønsordning (er blevet beskattet af fri telefon), den ordningen løb ud, købte jeg mobilen ud til privat brug. Jeg har så en bibeskæftigelse(enkeltmandsvirksomhed), og havde tænkt at jeg ville trække køb af mobilen fra her - kan jeg det, både momsmæssigt og skattemæssigt? /Mette |
du kan lade telefonen købe af enkeltmandsvirksomheden ja - men så skal du beskattes af 2.700 kr per år og jo samtidigt betale selv i virksomhedenmebh75:Jeg har så en bibeskæftigelse(enkeltmandsvirksomhed), og havde tænkt at jeg ville trække køb af mobilen fra her - kan jeg det, både momsmæssigt og skattemæssigt?
Moms - er der vel ikke noget af med mindre den faktureres med moms og gør den det, så skal momsen deles, da man aldrig må trække fuld moms fra noget man bruger delt privat. Uden større besvær accepterer skat så normalt 50/50 fordeling = halv moms
Telefonen tilhører så virksomheden der betaler og skal købes ud ved evt lukning uanset afskrivning - men husk - skat af fri telefon kan gøre det en tvivlsom affære http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skat-fri-telefon.html
vh John Hannover
Bliv gratis medlem