Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørselsfradrag som konsulent

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 2. Nov 15
Indlæg ialt: 62
Fra  Interactiva Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.

Jeg er flittig bruger af Amino, og lige nu har jeg brug for hjælp i forbindelse med kørselsfradrag som jeg skal oplyse om i mine fakturaer det det bureau der har hyret mig som konsulent via  mit eget firma. Jeg er raget lidt uklar med dem, for de vil kun betale for den ene vej. Kan det godt passe at jeg kun får fradrag fra begyndelsesturen, altså ingen penge på returturen. Er det korrekt eller er det mig der har ret når jeg siger at jeg skal have få begge retninger

Med venlig hilsen

Ulla Kaaber Christensen, Interactiva

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:35

Ulla Kaaber Christensen:

Jeg er flittig bruger af Amino, og lige nu har jeg brug for hjælp i forbindelse med kørselsfradrag som jeg skal oplyse om i mine fakturaer det det bureau der har hyret mig som konsulent via  mit eget firma. Jeg er raget lidt uklar med dem, for de vil kun betale for den ene vej. Kan det godt passe at jeg kun får fradrag fra begyndelsesturen, altså ingen penge på returturen. Er det korrekt eller er det mig der har ret når jeg siger at jeg skal have få begge retninger

Som selvstændig konsulent har du jo ikke som sådan et regelsæt der regulerer tvivl m.m. på samme måde som en almindelig lønnet medarbejder. 

I stedet skal du kigge i jeres aftalegrundlag, i må jo have lavet en eller aftale i forbindelse med du er blevet bestilt til det arbejde du har udført? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47190
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:49

Hvis du er selvstændig så er det jo ikke FRADAG som du skal ha på dine fakturaer - Den der betaler honorar må da ikke give dig fradrag eller skattefri kørepenge - det kræver du er lønmodtager

Du må godt fakturere kørsel, men det forudsætter at I har en aftale om det - og har intet med skat at gøre - det er penge du får helt som alle andre fra dem, til fuld skat

Du må så tage statens taks kørepenge som fradrag over selvangivelsen MEN her er så 60 dages regel at tage hensyn til, og det kunne let ligne fast arbejde hvis det er eneste kunde og du kører hver dag - og så vil det givet skulle være lønmodtager og alm befordringsfradrag - Det er noget skat er opmærksom på, at lønmodtagere ikke fakturer og undgår kildeskat og oven i tager kørepenge skattefrit som fradrag http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html 

vh John Hannover

Fra Århus
Tilmeldt 2. Nov 15
Indlæg ialt: 62
Fra  Interactiva Skrevet kl. 11:00

Hej John

Tak for din mail. 

Nej. Det er ikke hver dag jeg kører for denne kunde. Jeg har andre kunder, og de har hver deres honorar, så det her er ikke statens fradrag men derimod kørepenge, men jeg har fundet løsningen i mellemtiden, men ellers tak for jeres svar.

Med venlig hilsen

Ulla Kaaber Christensen, Interactiva

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)