Jeg er flittig bruger af Amino, og lige nu har jeg brug for hjælp i forbindelse med kørselsfradrag som jeg skal oplyse om i mine fakturaer det det bureau der har hyret mig som konsulent via mit eget firma. Jeg er raget lidt uklar med dem, for de vil kun betale for den ene vej. Kan det godt passe at jeg kun får fradrag fra begyndelsesturen, altså ingen penge på returturen. Er det korrekt eller er det mig der har ret når jeg siger at jeg skal have få begge retninger
Jeg er flittig bruger af Amino, og lige nu har jeg brug for hjælp i forbindelse med kørselsfradrag som jeg skal oplyse om i mine fakturaer det det bureau der har hyret mig som konsulent via mit eget firma. Jeg er raget lidt uklar med dem, for de vil kun betale for den ene vej. Kan det godt passe at jeg kun får fradrag fra begyndelsesturen, altså ingen penge på returturen. Er det korrekt eller er det mig der har ret når jeg siger at jeg skal have få begge retninger
Som selvstændig konsulent har du jo ikke som sådan et regelsæt der regulerer tvivl m.m. på samme måde som en almindelig lønnet medarbejder.
I stedet skal du kigge i jeres aftalegrundlag, i må jo have lavet en eller aftale i forbindelse med du er blevet bestilt til det arbejde du har udført?
Hvis du er selvstændig så er det jo ikke FRADAG som du skal ha på dine fakturaer - Den der betaler honorar må da ikke give dig fradrag eller skattefri kørepenge - det kræver du er lønmodtager
Du må godt fakturere kørsel, men det forudsætter at I har en aftale om det - og har intet med skat at gøre - det er penge du får helt som alle andre fra dem, til fuld skat
Nej. Det er ikke hver dag jeg kører for denne kunde. Jeg har andre kunder, og de har hver deres honorar, så det her er ikke statens fradrag men derimod kørepenge, men jeg har fundet løsningen i mellemtiden, men ellers tak for jeres svar.