Hej er ved at etablere et firma og arbejder kraftigt på at skabe et stort nætværk af leverandør på nuværende tidspunkt har jeg en masse konktakter rundt omkring i eu. Men vil også gerne benytte resten af verden, eks: tyrkiet kina usa o.s.v... Hvad skal jeg betale i told, når jeg importere fra disse lande? Foruden told af der andet der skal regnes med? Når jeg køber varer i eu, betaler jeg ikke moms i det pågældende land de sendr momsfrit også lægger jeg selv 25% moms til, er det på samme måde det foregår når det er uden for eu? Andre råd? Hvad skal jeg passe på, når jeg handler med disse lande??? Her er min hjemmeside Fashionmode.dk, bemærk at siden stadig er under opbygning selvom det har lykkedes mig at sælge nogle ure allerede... Og de ure der er på siden er kun en lille del af mit varer katalog, der kommer mange flere ure og regner stærk med at jeg også for mange flere kendte mærker som seiko, casio, gucci osv er under forhandlinger med leverandør i øjeblikket. |
Der er forskellig import told fra forskellige lande.
Du kan altid ringe til told og skat og får oplyst told fra det land du forhandler med.
Du skal også betale import moms.
Jeg ved ikke hvor meget du regner med at importeret, du kan overveje om du skal lade dig registrerer som importør.