Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af app der findes i amerikansk appstore

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jun 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg fik - hvad jeg selv mener - en super idé til en app

Jeg gennemsøgte derfor appstore for lignende apps, uden at finde noget der mindede om min idé. 

Senere fandt jeg den så en nærmest identisk version af min idé, på den amerikanske appstore. 

Appen mener jeg vil kunne hjælpe mange mennesker i hverdagen, og ser man på tilbagemeldingerne på den amerikanske version er folk overvældende glade for den. 

Mit spørgsmål lyder så på, om det er "lovligt" at kopiere den model der findes på det amerikanske appstore og udgive den danske/europæiske appstore? 

På forhånd tak for hjælpen. 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 15:05

Tja, ellers må du jo bare differencerer dig lidt fra den Amerikanske? 

Kommer jo lidt an på hvad det er - og hvor tæt du er på. 

Alternativ krydder det med lidt ekstra funktionalitet.

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 15:20

Ja selve ideen må du godt kopierer men ikke deres design, navn, og kode (men den har du jo nok heller ikke adgang til) osv

Det at der faktisk findes en app på det amerikanske marked er faktisk en fordel, det kan du jo tage som et bevis for at der er et marked for din app.

//Morten

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 15:42

Morten Hjorth Nielsen:

Ja selve ideen må du godt kopierer men ikke deres design, navn, og kode (men den har du jo nok heller ikke adgang til) osv

Det at der faktisk findes en app på det amerikanske marked er faktisk en fordel, det kan du jo tage som et bevis for at der er et marked for din app.

//Morten

Enig. Og hvis man senere skal imod deres markedet, så har de allerede taget det hårde arbejde i at fortælle markedet at der er et behov heri. 

Det er ofte meget nemmere at være en stærk nr 2 - og også tit langt flere penge i den position - da man ikke har de samme udgifter til at nå til status quo stadiet. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)