Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Engelsk ejet firma! Hobbyvirksomhed? Maskeret lønmodtager?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jan 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle vise Aminoer

Jeg har fulgt forummet i en årrække og de forskellige udfordringer som iværksætteren møder.

Hobbyvirksomhed er i mine øjne et lidt underligt begreb som Skat kan komme med. Så derfor en lille tanke jeg fik Smile

Hvis et Engelsk Ltd. ejet af mig f.eks. ejer en dansk virksomhed. Kan Skat så vurdere at det er en hobbyvirksomhed? Eksisterer begrebet i Engelsk skattelov eller er det udelukkende et dansk begreb?

Et andet spørgsmål i lignende retning. Kan man også risikere at Skat dobbeltbeskatter (efter vurderingen om man er lønmodtager og vil omgå ansættelsesreglerne)  hvis man er ansat i det engelskejede danske firma som udfører tjenesteydelser for et dansk firma?

I må ikke opfatte dette som et forsøg på at snyde. Men mere at få afklaret de i mine øjne lidt mærkelige skatteregler som særligt begrænser vidensvirksomheder (som jeg har planer om at arbejde med) frem for et mere traditionelt håndværksblik på iværksættere.

Jeg er helt klar over at engelske firmaer er vanskelige og sikkert også dyre at administrere fra Danmark, men det var en tanke om det kunne være en fordel med et engelsk Ltd.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46709
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Et engelsk LTD kan ikke eje dansk personlig virksomhed som jo skal ejes af personer. Et selskab kan ikke eje en enkeltmandsvirksomhed

Hobbyvirksomhed har jo så også at gøre med, at man ellers kan trække underskud fra i personlig virksomhed. Du er ude over det med et selskab - dansk selskab - for her dømmes ikke hobbyvirksomhed da du jo ikke trækker noget fra i personlig virksomhed men kun i overskud fremover.

OM det så er en fordel - da du jo ikke kan udnytte underskud personlig og bare får en række ekstra omk. må du vurdere http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html  og evt læs min bog om IVS selskaber i link hvis det synes løsningen

I øvrigt synes jeg ikke det er underligt begreb med hobbyvirksomhed og mit indtryk er at skat bruger det sjældent og korrekt generelt - nemlig hvis noget slet ikke drives erhvervsmæssigt og har overskud for øje - og ikke bare fordi der er underskud et år eller to

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)