Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vise op sit regnskab for andre?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Aug 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Mit spørgsmål lyder; I hvilke situationer kan det vare aktuellt at vise op sit regnskab for andre?

Baggrunden er at jeg ejer 3 virksomheder under 3 forskellige cvr-nr och med 3 forskellige regnskab. Det blev sat op på den måde fordi jeg ikke viste andet men nu begynder det og blive en smule tyngende at holde styr på all bogføring, momsindberetninger, check af e-bokser etc. Derfor har jeg talt med min revisor om at samle alt i et og kun ha 1 cvr-nr (med 3 p-nummer) og vi talte då også om at kun lave 1 regnskab. Det vil passe fint for 2 af virksomhederne men den 3.e er lidt speciell fordi den er et slags udviklingsprojekte som godt kan komma at få tilskud fra forskællige sted, t.ex. EU. Dette gør at jeg er i tvivl om det er en go idé at slå dess regnskab sammen med de andre to eller vis det kan komme at skabe problemer længere ned ad vejen sådan at jeg måske blir nødt til at løfte den ur igen.

Taknemlig vis der er nogen der har erfarenhed af lignende situationer/virksomheder og vil dele med sig!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46621
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:33

få nu endeligt en god revisor til at samle tingene i alle fald - så der tages alle de skattehensyn der kan tages. Det må jo være EN enkeltmands og derudover må det være I/S eller selskaber - så der vil være skatteproblematik at løse op

Du kan god samle og så ha de i SE numre og du kan sagtens få regnskabsprogrammer der kan køre afdelinger = du kan vise hvert regnskab for sig hvis du vil - f.eks. summa i enterprise versionen kan det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Aug 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:53

Tak for dit svar, jeg vil følge dit og revisorns råd og lave det hele om!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)