Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedskonto eller CPR?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 9. Oct 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer 

Jeg har netop startet op for første gang, og fået et CVR-nummer. Jeg ønsker at arbejde med konsultation på deltid, hvorfor jeg har startet en personlig virksomhed. Herinde har jeg læst mig frem til, at det er en stor fordel at adskille private konti fra den konto man anvender i forbindelse med sit firma. 

Da jeg i dag kontakter min bank (Jyske Bank), opdager jeg at det koster ganske store gebyrer at oprette en virksomhedskonto. Min bankrådgiver fortæller mig, at prisen for en sådan er 5000,- (med adgang til netbank) og et kvartalsgebyr på 250,-. Jeg synes simpelthen at det er en fuldkommen ublu pris at tage. 

Jeg har endnu ingen kunder, og skal snart iværksætte et omfattende og dyrt brandingstiltag - og vil langt hellere anvende midler til dette.

Hvad har I af erfaringer? 

Bør jeg bide i det sure æble og betale banken hvad det koster at blive CVR-registreret og oprette en bankkonto, eller vil I råde mig til blot at anvende en almindelig CPR-registreret konto (gratis). 

På forhånd tak :-) 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 13:37

Hej

Spørgsmålet er nok ikke, hvad du vil, men hvad Jyske Bank vil. Hvis din bank ikke har noget imod, at du bruger din almindelige konto til din forretningsdel og som nemkonto for din virksomhed, så kan du sagtens gøre det.

Fra Linea de la competion
Tilmeldt 16. Nov 15
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 13:54

Forhør dig i andre banker

Jeg fik en erhvervskonto i danske bank til et gebyr på et par hundrede kroner, det er en konto uden nogen form for kredit tilknyttet, så reelt burde den ikke koste banken mere end oprettelse af en normal løn konto

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:19

Sirligt:
Bør jeg bide i det sure æble og betale banken hvad det koster at blive CVR-registreret og oprette en bankkonto, eller vil I råde mig til blot at anvende en almindelig CPR-registreret konto (gratis). 
det duer ikke - Du skal ha dit CVR nummer tilknyttet en bankkonto - bl.a. af hensyn til skat og moms - så du skal ha en bank til at tilknytte CVR som nemKonto. Det behøver ikke være en erhvervskonto - en personlig konto kan gå får CVR tilknyttet-  hvis banken vel. 

Prøve et par andre banker. Her lidt om forskel personlig konto og erhvervskonto http://johnhannover.blogspot.dk/2013/08/erhvervskonto-contra-privat.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:21

analyze:
et er en konto uden nogen form for kredit tilknyttet, så reelt burde den ikke koste banken mere end oprettelse af en normal løn konto
der er meget større risiko ved en konto med CVR tilknytning og dermed mulighed for nethandel osv - end ved en personlig konto - det kan ikke sammenlignes med bankøjne

http://johnhannover.blogspot.dk/2015/05/hvorfor-er-erhvervskonto-ofte-dyrere.html siger lidt om risiko

vh John Hannover

Fra Brønshøj
Tilmeldt 19. Jul 12
Indlæg ialt: 100
Fra  Quardon Media Skrevet kl. 15:44

Hvad jeg ved af er det lovkrav at have en nemkonto tilknyttet sit CVR. 
- Jeg betalte 750kr hos danske bank, - engangsbeløb. Og så fik jeg et mastercard. :)

Tilmeldt 16. Nov 15
Skrevet kl. 15:54

Ja okay , den side havde jeg så ikke lige set det fra, min bruges nu også kun til b2b efter udført arbejde, det er da muligt at banken kommer og brokker sig hvis den var tilknyttet en webshop el lign

Men dobbekt tjekkede  det er en erhvervs konto en bruger og med tilknyttet netbank , et stk master card debit

Etabl. gebyr virk./konto 750.00 kr 

Så spørger skal prøve andre banker, 5000 kr synes jeg er ublu pris for en erhvervskonto til en nystartet virksomhed

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:09

enig Analyze - jeg synes også 5000 er vildt dyrt - dine 750 mere standard _ nok en del på 2000 - men ja de 5000 synes jeg også er ret så højt

vh John H

Tilmeldt 9. Oct 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:38

Tusinde tak for svar. 

Jeg har et sparringmøde på Buisness Aalborg på mandag, hvor jeg vil prøve at rådføre mig med en erhvervskonsulent. Han har formegentligt et forslag til en god bank :-) 

Tilmeldt 16. Nov 15
Skrevet kl. 17:52

Nu ved jeg ikke hvordan dit forhold/engagement er med din bank
Mit synspunkt er at det er en købmandsbutik der handler med penge
Så har du prøvet at sige til din Bank rådgivere at det er for dyrt og at de må komme med et bedre tilbud, ellers er der bare en anden bank der kommer til at tjene lidt på dig

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)