Jeg ville nok gøre som Karina skriver:
Hej Iris.
Se evt hjemmesider på det ønskede håndværk i dit område.
Eller ring og hør dem ad hvis der ikke er nogen hjemmeside.
Mvh. Karina
Jeg vil dertil også sige at der er mange elementer og parameter som spiller ind i en prissætning. Det er også svært for os andre som laver ting som ingen andre gør, men det bedste du kan gøre er at regne på om det kan løbe rundt og tænke på om hvad forudsætningerne skal være.
Hvis du tager en for høj pris skal du jo kunne beskrive hvorfor, jeg ser flere it folk her på amino som skriver at de tager 750+. Hvilket jeg finder helt idiotisk, hvem vil betale 750kr i timen for en person?!
Nu sælger mit system selv online 24 timer i døgnet, men når jeg skal give en pris så koster det 400kr + moms. For så har jeg dækket timelønnen og lejemål osv...
Jeg har i en tidligere virksomhed solgt mine timer til 5.000kr + moms, det lyder måske af meget. Men når 4 mand skal tjene på den time pris, plus alle de faste udgifter, så er 5.000kr lidt.
Så skal du male hos samme kunde i en længere periode, så kan du jo give en mængde rabat. Mens hvis en kunde kommer med en lille opgave, så skal du jo også have dækket dine transport omkostninger osv...
Jeg mener at du skal holde prisen lige under alle andre med samme kvalitet, så har du teoretisk chance for at få flere opgaver lettere :)