Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Håndværker timeløn 2015/2016

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 5. Sep 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer alle sammen :)

Nogen der kan fortælle mig hvad en håndværker (fx bygningsmaler) tager i timen (eks. materialer), når han driver sin egen virksomhed

Mvh. Iris

Fra Århus
Tilmeldt 5. Sep 13
Skrevet kl. 15:42

Simonardottir:

Hej med jer alle sammen :)

Nogen der kan fortælle mig hvad en håndværker (fx bygningsmaler) tager i timen (eks. materialer), når han driver sin egen virksomhed? 

Jeg tænker i midtjylland.

Mvh. Iris

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Aug 13
Indlæg ialt: 51
Fra  Udsigten Özdere Skrevet kl. 17:39

Hej Iris.

Se evt hjemmesider på det ønskede håndværk i dit område.

Eller ring og hør dem ad hvis der ikke er nogen hjemmeside.

Mvh. Karina

Udsitgten Svendborg/ Danmark - Udsigten Özdere / Tyrkiet - Udsigten Gran Canaria / Spanien www.christiansvej.dk

Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 17:53

Kommer an på hvor man er og opgaves art - min maler tag 320 kr. time - og er faglært i dk. Kender par billige man så er arbejde også lidt ringe kvalitet og man skal selv hele tid vær på.

Fra Århus
Tilmeldt 5. Sep 13
Skrevet kl. 19:00

Er det så 320 kr eks moms

Jeg er faglært i DK, og opgavens art er dekorativt malerarbejde (dvs. detalje-arbejde med alm. akrylmaling).

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, og jeg bliver som den eneste medarbejder til at starte med. 

Synes bare det er lidt svært at finde ud af hvad timeprisen skal være for at kunne dække virksomhedens drift. Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre andres erfaringer. :) 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12871
Skrevet kl. 19:45

I kbh er 450 til 500 DKK / time er vist en meget normal pris.

Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 22:14

Pøj pøj med virksomhed- jeg ville tag 300 + moms fra virksomheder og 360 fra privat. Fleste opgaver er aftalt pris f.eks lejlighed 2v vor maler giver fast tilbud med materiale - det sagt -selvfølgelig med rimlige kvalitiet- siger kunden øko maling med 3 gang spartel stiger jo prisen.Jyder plejer og være lidt billigere men det mere med deres omkostninger og gøre end timepris. Bedst arbejdere kommer faktisk fra Jylland. Jeg vil anbefale
1- kontakt lokal jobcenter da de har altid kurser man kan bliv klogere af.- fleste er gratis
2-lokal fag forbund - mht til priser,deres støttet og vejledning.
3- virksomhed er mere marketing end selv håndværk Desværre.
4-fortsat på Amino. Kommer altid søgende herinde som vil har GOD TILBUD
5-lave simple webside med god billeder og lidt forklaring text.
6- link din webside på og med alt.
En gang til PøjPøj

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 22:23

En god tommelfingerregel er at du skal gange din ønskede timeløn med 1,4-1,5 for at finde din kostpris

Altså: Du vil have 150 kr. i timen = 225 kr. for at dække din løn, feriepenge, pension, forsikringer, arbejdstøj mv.

Vil du have mere end 150 kr. bliver beløbet selvfølgelig højere.

Udover at dække din løn + de nævnte områder, skal du også huske at du måske skal tjene til en firmabil, hjemmeside, pr-materialer, værksted, virksomhedens forsikringer, penge til hvis du er syg, eller dine børn er syge osv osv osv.

Du ved bedst selv hvad du har af udgifter, men mit råd til dig er at du skal huske at få dækket dem alle sammen. Min vurdering er at din timepris skal være et sted mellem 320 og 400 + moms.

Jeg kender mange små selvstændige håndværkere, og der er altså ikke mange af dem der tjener voldsomt mange penge. Bl.a. fordi flere af dem ikke tager det for deres arbejde som det er værd. Et andet aspekt er at nogle faktisk mener man mister potentielle kunder på at være for billig. Men det er en anden snak som man kan tage en anden gang :-)

Held og lykke med det hele

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 23:29

Jeg ville nok gøre som Karina skriver:

Karina B. Mogensen:

Hej Iris.

Se evt hjemmesider på det ønskede håndværk i dit område.

Eller ring og hør dem ad hvis der ikke er nogen hjemmeside.

Mvh. Karina

Jeg vil dertil også sige at der er mange elementer og parameter som spiller ind i en prissætning. Det er også svært for os andre som laver ting som ingen andre gør, men det bedste du kan gøre er at regne på om det kan løbe rundt og tænke på om hvad forudsætningerne skal være.

Hvis du tager en for høj pris skal du jo kunne beskrive hvorfor, jeg ser flere it folk her på amino som skriver at de tager 750+. Hvilket jeg finder helt idiotisk, hvem vil betale 750kr i timen for en person?!

Nu sælger mit system selv online 24 timer i døgnet, men når jeg skal give en pris så koster det 400kr + moms. For så har jeg dækket timelønnen og lejemål osv...

Jeg har i en tidligere virksomhed solgt mine timer til 5.000kr + moms, det lyder måske af meget. Men når 4 mand skal tjene på den time pris, plus alle de faste udgifter, så er 5.000kr lidt.

Så skal du male hos samme kunde i en længere periode, så kan du jo give en mængde rabat. Mens hvis en kunde kommer med en lille opgave, så skal du jo også have dækket dine transport omkostninger osv...

Jeg mener at du skal holde prisen lige under alle andre med samme kvalitet, så har du teoretisk chance for at få flere opgaver lettere :)

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 00:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Simonardottir:

Nogen der kan fortælle mig hvad en håndværker (fx bygningsmaler) tager i timen (eks. materialer), når han driver sin egen virksomhed? 

Mvh. Iris

Wink De fleste kunder er da ligeglad med ens timeløn.

De vil helst have et fast tilbud.

Så bestemmer maleren da også bedre sin egen timeløn. På parameter som effektivitet m.m.

Hvad hjælper det kunden, at få en til 200 kr. i timen hvis denne er 4 gange så langsom, og dermed bruger en masser timer der skal på kundens faktura. Istedet for en til 600 kr. i timen ???

Wink Du kan jo bruge Google, og skrive  f.eks. "billig maler" eller malerpriser m.m. så får du nogle forslag 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)