Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

billig hjemmeside

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 22. Dec 07
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej alle Jeg er ved at starte selvstændigt op som life- og businesscoach og skal i den forbindelse have lavet en hjemmeside, som helst skal op at køre i januar 2008.

Jeg har virkelig ikke mange penge til hjemmeside, visitkort osv og vil høre om en af jer kan lave en billige hjemmeside eller kender nogen der kan? Jeg har været i kontakt med en studerende, som kan lave hjemmesiden for 2000 inkl. moms. Da hun ikke har lært CMS system har hjemmesiden ikke det, men det vil hun lægge ind når hun lærer. Men er CMS er ikke vigtigt? Jeg ved intet om det hjemmesider, men overvejede så om jeg selv kunne gå igang med det for at spare penge, men det kan også bare gå galt.

 Hvis nogen har et tilbud, må i meget gerne skrive tilbage.

Mvh

Spogárd

Danielle Spogárd

Certificeret Life & Business Coach

Certificeret StressCoach

SpogardExcels www.spogardexcels.dk

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad skal hjemmeside kunne?

Vise produkter?
Skrive nyheder?

Send en email til mig så vi kan snakke om de forskellige måde du kan få det på?
Jeg kan godt lave dig en løsning for 1000,- dog er det lidt svært at sige da jeg ikke ved hvad hjemmeside skal kunne.
kevin.simper (a) gmail.com

 mvh
Kevin

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Spogard: Regn med, uanset hvad de selv siger, at siden skal laves helt om når du engang får flere penge at lave hjemmeside for. Når du giver 2000kr for en hjemmeside er der simpelthen ikke penge til at gøre det ordentlig, hverken fremtidssikring, søgemaskineoptimering, design, tekstforfatning(Selvom du primært skriver det selv bør det stadig læses igennem af en med erfaring inden for elektronisk kommunikation), sikkerhed, stabilitet osv. Men det skal selvfølgelig være muligt at starte et sted.

Jeg vil anbefale dig din studerende, fordi at hun dels får noget ud af at have et reference projekt og jeg tror hun vil være mere loyal overfor projektet end en tilfældig grafiker du finder på Amino. Og tilbage til dit spørgsmål, nej CMS er ikke sønderligt vigtigt med mindre du redigerer i din hjemmeside meget tit. Typisk vil din grafiker kunne lære dig at redigere i hjemmesiden med f.eks. Dreamweaver eller en anden lignende HTML Editor. Men de fleste coachsider jeg har set har øjensynligt ikke ændret sig mere end et par gange om året, så hold dig fra CMS, de 2000kr er bedre brugt på at få kælet lidt mere for designet, seo eller teksterne, og hvis du kun har en statisk hjemmeside er sikkerhed og stabilitet ikke så afgørende idet det er meget svært for en statisk hjemmeside at gå ned, så skal der være stabilitets problemer eller sikkerhedsbrister hos udbyderen, og der kan du heldigvis bare skifte hvis det ikke fungerer. 

Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

mcsolutions:
Typisk vil din grafiker kunne lære dig at redigere i hjemmesiden med f.eks. Dreamweaver


Koster Dreamweaver softwaren ikke omkring de 3.000 - 4.000 kroner Big Smile

Så det bør nok være i "en anden lignende HTML Editor", som er gratis. Og hvis der ikke er grænser for hvor mange timer den studerende gider bruge på projektet, uden at få mere betaling for den tid der skal til. Så er det uden tvivl en god idé. Der skal så bare lige tages højde for at der som regel skal bruges en del tid på oplæring i HTML, FTP, selve editoren. Og så er der naturligvis udformningen af selve hjemmesiden og hjælp når noget ikke går helt som forventet, og spørgsmål til hvordan man nu laver det ene og andet, hvilket man naturligvis må forvente når man begynder at rode med hjemmesider for første gang.

Jeg synes ikke man skal sætte næsen op efter alt for meget til 2.000 kroner, hvis det skal laves helt fra grunden.

mcsolutions:
Når du giver 2000kr for en hjemmeside er der simpelthen ikke penge til at gøre det ordentlig, hverken fremtidssikring, søgemaskineoptimering, design, tekstforfatning(Selvom du primært skriver det selv bør det stadig læses igennem af en med erfaring inden for elektronisk kommunikation), sikkerhed, stabilitet osv.


Det første er jeg fuldstændig enig med dig i. Men hvordan hænger det sammen med næste sætning:

mcsolutions:
så hold dig fra CMS, de 2000kr er bedre brugt på at få kælet lidt mere for designet, seo eller teksterne

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

 Simpel matematik min kære Kjaerbo, hvis du dividerer 2000kr ud på 5 forskellige punkter, så giver det en vis mængde til hvert punkt, hvis du skærer nogle punkter væk, så du kun har f.eks. 3 punkter er den individuelle mængde til hvert punkt stører :)

Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Nåå... så du anbefaler hende at droppe fremtidssikring og stabilitet, og satser så på at der alligevel er penge til at gøre design, seo og tekstforfatning ordentlig Stick out tongue

Hvis der maksimalt skal bruges 2.000 kroner inkl. moms på en hjemmeside. Så har jeg svært med at få øje på hvor meget SEO, Design og tekstforfatning man kan få, ud over selve udformningen af hjemmesiden.

Så mit spørgsmål gik på hvordan du kan anbefale SEO, Design og tekstforfating for 2.000 kroner inkl. moms. Og når du endda selv lige har sagt:

mcsolutions:
Når du giver 2000kr for en hjemmeside er der simpelthen ikke penge til at gøre det ordentlig, hverken fremtidssikring, søgemaskineoptimering, design, tekstforfatning


Den matematik er måske for simpel for mig, min kære Christensen. Hvis der ikke er nok penge til nogen af delene, kan jeg ikke se hvordan den individuelle mængde på 3 af punkterne skulle gøre nogen forskel. Så har du blot 3 punkter der ikke er nok penge til at gøre ordentligt  Surprise

 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej jeg vil droppe CMS, når CMS delen er væk har du ganske ret i at du kan glemme alt om stabilitet. For så er der en håndfuld statiske HTML sider, og hvordan ville du lige få dem til at gå ned når de først virker? Og ja .. fremtidssikring er der ikke råd til, men når der kun er 2000kr ude at svømme så går det nok også at afskrive de 2000kr.

Hvis grafikeren er dygtig laver denne ordentlig HTML og tager højde for SEO delen allerede i design fasen, og det er faktisk relativt nemt med flade filer ... igen når CMS delen er væk simplificere det utroligt meget.

Men at du ikke forstår at 2000/5 < 2000/3 kan jeg ikke rigtigt gøre ved, jeg er ikke klar over hvad du arbejder med men jeg ser det _langt_ billigere at lave en statisk hjemmeside der ikke skal opdateres end at lave en CMS hjemmeside, og hvis man så laver den ordentligt fra starten af og følger standarderne og overholde nogle helt basale regler mht. seo kan man snildt lave et godt og billigt resultat.

Personligt er det ikke noget jeg vil røre med en ildtang, men som trådstarter selv er inde på er 2000kr for en studerende et udemærket bud.

 Men Kjaerbo jeg må indrømme jeg har svært ved at gennemskue din dagsorden? Kan ikke rigtig se om du bare er ude på at fluekneppe eller om du rent faktisk har et budskab?  For som jeg ser det er vi sådan set enige om at der burde bruges flere penge på løsningen, men at der godt kan laves noget brugbart indenfor budgetrammen, der hvor vi måske er uenige er at du vil prakke ham et CMS system på? Eller tager jeg fejl?

Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

mcsolutions:
Men at du ikke forstår at 2000/5 < 2000/3 kan jeg ikke rigtigt gøre ved


Det forstår jeg udmærket godt, og det var ikke det jeg påpegede. Og jeg kan godt gentage mig selv. Det jeg ikke forstår er, hvordan du kan skrive følgende:
mcsolutions:
Når du giver 2000kr for en hjemmeside er der simpelthen ikke penge til at gøre det ordentlig, hverken fremtidssikring, søgemaskineoptimering, design, tekstforfatning
.

For dernæst at anbefale at de 2.000 kroner inkl. moms bliver brugt på 3 af de ting du lige har sagt der ikke er råd til. Du skriver jo at der ikke er penge til at gøre det ordentligt, hverken fremtidssikring, søgemaskineoptimering, design, tekstforfatning.

Det måtte da være logik for burhøns, at en anbefaling på at bruge pengene på søgemaskineoptimering, design og tekstforfatning er dårlig rådgivning, når der hverken er råd til søgemaskineoptimering, design eller tekstforfatning. Det er mere elefantknepperi end flueknepperi i mine øjne Smile

Årsagen til at du ikke kan gennemskue "min dagsorden", skyldes måske at du allerede har gjort dig nogle tanker om hvad der må ligge til grund for at jeg blander mig i debatten?

Jeg blander mig i debatten for at spørger kan få en ordentlig rådgivning, og jeg mente ikke at dine råd om at bruge penge på SEO, Design og tekstforfating gav nogen mening. Og så begynder det naturligvis at trække imod et sidespor, når du besvarer det med at antyde at jeg ikke kan simpel matematik. Så naturligvis smider jeg et komiskt indlæg tilbage. Det er altså ikke noget personligt Indifferent

Og hvis du mener at jeg forsøger at prakke noget på nogen. Så er vi 100% uenige på det punkt, ja!

Jeg har aldrig forsøgt at prakke noget på nogen. Jeg kan gøre potentielle kunder opmærksomme på mit produkt, og hvis de ikke mener det passer dem. Så rådgiver jeg altid om hvad der muligvis passer til dem i stedet for, hvis de har nogle ønsker om noget jeg ikke mener at kunne levere. Og det er typisk henvisninger til kolleger her fra Amino, eller om at stille de rigtige spørgsmål om tilbud her inde.


Min dagsorden, om du vil, er blot at gøre spørger opmærksom på at hun ikke kan forvente særlig meget for 2.000 kroner inkl. moms. Og at hun ikke skal sætte næsen op efter alt for meget design, søgemaskineoptimering, tekstforfatning, oplæring i FTP og HTML-editorer m.v.
Jeg udelukker ikke at en studerende kunne finde på at bruge mange timer på sådan et projekt, måske for at få nogle flotte referencer. Men igen mener jeg at man ikke skal sætte næsen op efter for meget.

That's it Smile

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 328
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder måske som et underligt spørgsmål : "Men hvorfor er det så vigtigt med en hjemmeside"

Hvis du bare skal have en hjemmeside fordi alle andre har en så drop det. Jeg lave selv hjemmsider for andre og det slår mig ofte at mange for lavet en hjemmeside som de faktisk ikke har brug for! Muligheden for at det er 2000 kr. lige ud af vinduet er bestemt til stæde.

En hjemmeside til den pris vil formodentlig ikke være den bedste reklame du kan gøre for dig selv. Designe og kode vil formodentlig ikke være det bedste reklame fremstød du kan gøre for dig selv. Det største problem er at den formodentlig ikke vil blive set af nogen da den sikkert ikke er søgemaskineoptimeret. Det betyder at du ender med en hjemmeside til 2000 kr som du selv har sat op som startside i din browser - du føler dig tryk og sikker - nu er du på internettet ...... men du er faktisk den eneste der ser den!

Spar dine 2000 

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)