Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat/moms? Sponsorater? Reklame for andre?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jul 15
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har fundet en privatperson som jeg tror kunne gå hen og blive kendt og på den måde skabe indtægter via sociale profiler på Instagram eksempelvis.

For at personen skal have mulighed for at blive kendt, der skal jeg smide penge i reklame for personen måske også eventuelle sposorater som fx et par bukser som personen kan tage på og efterfølgende lægge et billede af personen iført bukserne op på de sociale medier eksempelvis.

Planen var at når denne person så (forhåbentligt) bliver kendt, så skal jeg have fx 10% af det personen tjener på diverse.

Så må jeg trække udgifterne fra til at gøre reklame for personen? Og må jeg også trække udgifterne fra som går til sponsorater? Fx produkter som personen ligger et billede op af på Instagram, for at have attraktive billeder som gør at folk vil følge personen?

Og hvad gør personen mht indberetning osv? Skal personen indberette noget hvis jeg fx sender et par produkter til ham/hende?

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46673
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:20

Hvis du kan overbevise skat om, at du gør det udelukkende for at du skal komme til at tjene penge (og de vil nok se på om det virker korrekt eller om det er for at du bare gir gaver til en ven) Det lyder MEGET fisket at ville give en der har mulighed for at blive kendt ting længe inden personen er kendt for at sige det med skatteører/mund

Ja personen skal beskattes af det hele og vil givet blive kontrolleret hvis du får en kontrol  - Jeg vil faktisk enda mene du har indberetningspligt da det er til en CPR person for ydelse - ganske uanset om det er penge eller ting - 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Jul 15
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 16:15

Cookie - John Hannover:

Hvis du kan overbevise skat om, at du gør det udelukkende for at du skal komme til at tjene penge (og de vil nok se på om det virker korrekt eller om det er for at du bare gir gaver til en ven) Det lyder MEGET fisket at ville give en der har mulighed for at blive kendt ting længe inden personen er kendt for at sige det med skatteører/mund

Ja personen skal beskattes af det hele og vil givet blive kontrolleret hvis du får en kontrol  - Jeg vil faktisk enda mene du har indberetningspligt da det er til en CPR person for ydelse - ganske uanset om det er penge eller ting - 

vh John H

Tak for hjælpen! Det var alt hvad jeg havde brug for!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)