Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bosat og virksomhed i Norge

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Nov 15
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er flyttet til Oslo, hvor jeg har startet mit eget enkeltmandsfirma. Jeg er helt ny og hvordan er reglerne i forhold til skat? Skal jeg oprette norsk skattekort? Hvis ja, hvordan? 

Jeg har allerede modtaget mine første ordre og penge, så hvordan gør jeg der? Kan jeg godt bruge eksempelvis Dinero til bogføring

På forhånd mange tak for hjælpen

Vh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46609
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:01

hvis du bor i norge og har oprettet virksomhed der - så ville jeg da ikke være i tvivl om norsk skattekort - og nej hvis du skal bruge regnskab til norsk bogføringslov ville jeg ikke bare turde bruge Dinero - der er ofte forskelle i div regler - og dertil er Dinero inderettet med konti til EU ud fra der bogføres fra EU land - men du kan checke med norsk revisor

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Tommerup
Tilmeldt 15. Sep 10
Indlæg ialt: 107
Fra  Agil Media DK Skrevet kl. 11:31

Ja, du skal opprette norsk skattekort. Du skatter til det landet du bor og arbeider, men du vil også ha skatteplikt til Danmark - så du skal levere selvangivelse til begge land.

Nei, du kan ikke bruke Dinero. Danske Xena har laget en norsk versjon, som er gratis for første bruker. https://xena.biz/no/velkommen/ (Jeg kjenner ikke programmet...)

Oversettelse dansk til norsk | Norske tekster | Research på norske søkeord

Norske tekster

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)