Hej, Jeg vil gerne lave en konkurrence hvor man kan vinde et af de produkter som min virksomhed sælger. Jeg kan dog ikke rigtigt gennemskue lovgivningen og spørger derfor jer til råds. Jeg har fundet ud af, at der skal betales 17,5% i præmieafgif af den værdi som overstiger 200kr. Skal denne afgift beregnes ud fra salgsprisen eller indkøbsprisen, og skal der også betales noget moms? Vil det være anderledes hvis produktet blev givet til vinderen privat, hvor produktet er betalt af egen private lomme? Og lad os antage at jeg køber produktet af min egen virksomhed til 0kr ved hjælp af en rabatkode. Hilsen Lasse |
himmel dog - købe til 0 kr privat - Aldrig da - du må aldrig udtage varer privat til noget som helst andet end indkøbspris + momsL. Duus:Vil det være anderledes hvis produktet blev givet til vinderen privat, hvor produktet er betalt af egen private lomme? Og lad os antage at jeg køber produktet af min egen virksomhed til 0kr ved hjælp af en rabatkode
Det andet afhænger af konkurrencens art - men den med at tænke købe privat med 0 pris via rabat kode kunne tyde på du skal teame op med en økonomiperson der lige overvejer hele dit regnskab - sagt venligt for at du ikke skal være en af de mange små og mellemstore virksomheder med fejl, som pludseligt kan skabe alvorlige problemer
vh John Hannover