Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Din mening ønskes om min ide`

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja - Jeg har gode ideer til reklame som er GRATIS - De er ikke bare gratis Du kan også starte dit firma på dem...

Og du må godt få dem GRATIS

(Hvis du lover at tænke dig godt om med hensyn til prisen )

Også heder det ikke "Bare" et flyttefirma - Der er mange små og store faldgrupper

Så giv aldrig en FAST PRIS - Hold fast på din timepris (Kunderne har en tendens til at ville have mere end de betaler for)

(Og selv om det er på timepris mener 9 ud af 10 at det ikke kan passe at det har taget over en time at flytte deres hus på 230 m2 fra Sønderborg til bornholm)

Og med hensyn til håntering af godset er det heller ikke - BARE lige (Endnu engang har du brug for de gode koleger du har/kan få i branchen)

Med hensyn til at male og tapesere - Og rengøre lejemål (Ikke mindst for boligforeninger)

Er det sådan at bolig foreningen har nogle "fine" aftaler med diverse maler og tømremestre foruden elektrikkere der køre til spøg og skæmt priser for at holde deres ansatte igang når der ellers er stille i butikken

Og boligforeningen kan til en hver tid kasere dit arbejde - Og så skal Du bevise at det er dem der tager fejl (Eller gøre det om)

(Jeg har en hel familie af malere og maler mestre - Som har malet nogle lejligheder jeg er flytet fra

De er alle blevet kaseret- De kunne jo ikke se at det var malere der havde malet - eller det er glans 15 i stedet for 20 - Skide svært at bevise det modsatte)

Men det er dig der taber sagen - Så du må hvertfald ikke garentere kunden at lejligheden bliver synet

Og har du set en flyttelejlighed ? Det kan mange gange være et skræmende syn

(Jeg sender mine folk hjem når der falder kanyler ud af møblerne - Der er jeg nok lidt for large.... )

Og meget af det der skal laves krever uddanede folk - Du må ikke lave ret meget selv mere

Og i ovennævnte har du svaret på hvorfor 220 kr er for lidt - Der er mange udgifter (Også udgifter man ikke kan forudse)

Og med hensyn til de 2 lejligheder pr md har du glemt at regne udgifterne med....

Men alt taget i betragting (Også det negative) Kan du sagtens starte en forretning - Men lad være med at skyde med spredhavl

Vil du flytte eller male? - Du skal starte et sted

Jeg startede selv 

Og med hensyn til at underbyde markedet....

Du kan ikke tjæne penge uden koleger - Og hvis du ikke kræver din pris får dem dem aldrig

Prisene er ikke hverken Fyn eller Sjælland´ske

De er jydske - Dog tillæges MUMS

jeg flytter kun i wekenden med et tilæg på 100 % (Så det slipper jeg for -. Oftest da...)

Med hensyn til min opstart er det en lang historie - Men den kommer vil ind under kadagorien "Fra dag til dag"

Men det vil jeg ikke anbefale dig at gøre - Hvis du har andre muligheder

Du kan kontakte kontakt@flyttehjealp.dk - Så kan du også få mit nummer (Og en lang snak...)

Tilmeldt 23. Jul 06
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 19:52

Hej flyttemand

Tak for den dejlige smøre du har skrevet, den synes jeg var brugbar.

Jeg mente ikke "bare" et flyttefirma det skulle ikke forståa negativt, du spørger mig om jeg har set en flytte lejlighed!! Jeg arbejder med dem hver eneste dag, da jeg køre som synsmand til daglig, derfra mener jeg har stort indblik hvordan tingene skal gøres, da det er mig der tjekker folk om de har malet korrekt, eller de maler vi bruger som er tilknyttet gør det som de skal, og det samme gælder rengøring.

Jeg mener ikke at det gør noget at blande tingene sammen og lave en pakke løsning, hvis man har god tid til det og det mener jeg at jeg har, hvis det skal gøres på 14 dage eksl. for en lejlighed på 80 - 120 m2.

Men jeg vil tage min pris til flyttedelen af pakken til revidering igen, men som sagt, jeg har ikke fået oplyst nogen priser på forsikringer mm. den pris jeg kom med som oplæg var bare et forslag.

Og nej hvis du læser mit første inlæg skrev jeg at prisen pr. lejlighed vil ligge på omkring 20000 kr. lidt til bilen og til maling osv

Men tak på forhånd og godt nytår 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 07
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 15:46

Ideen er såmænd god, har selv gået med samme idé dog uden at kunne føre den ud i livet endnu, så tror ligge jeg følger denne tråd tæt.

Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 15:28

go idé - tænk mere over hvor meget du kan fylde på din "pakke løsning" for at lette kunden end over den billige pris.

Hvis du gør det let og sikkert at flytte behøver det såmend ikke være vildt billigt! Bliver det for billigt bliver det svært at overbevise os om at arbejdet nu bliver udført godt nok, at jeg får mine ting flyttet til tiden og at de ankommer hele, at jeg ikke får efterregning fra min udlejer fordi arbejdet ikke var færdig til tiden osv.

Lav en go' pakke, giv garanti for at lejligheden bliver synet og at jeg får alle mine ting med hele til det nye sted - lav evt. en indflytnings pakke osse! - men tag dig fair betalt!

Good luck 

Tilmeldt 23. Jul 06
Skrevet kl. 20:31

Hej Henrik og kls

Tak for jeres indlæg, til henrik, der er bare et problem med det du skriver, at jeg skal give garanti på at lejligheden bliver synet det går ikke, pga. hvis man tager de rygter der går om en af fyns større boligudlejer for at være rigtige, så siger de at uanset hvor godt man maler så bliver det kasseret, for ellers har hans egne ansatte malere ikke så meget at lave, så derfo.

Men mht. til pris har jeg ikke nogen problem med at sætte prisen op, men jeg synes måske at prisen stadig skal lige ligge under 300 kr. men mit store problem er den bedste måde at slippe fra mit faste arbejde til at være selvstændig.

Men der har jeg tænkt på at jeg starter med at gøre rent for folk når de flytter (det kan jeg gøre i weekenden) for så at tage mere og mere ind og bygge det stille og roligt op,eller skal jeg kontakte mit gamle arbejde for at høre om jeg kan arbejde på regning ca. 14 dage pr. mrd, for så at se om jeg kan få noget de sidste 14 dage, men det er de modeller jeg går med nu, men ideer modtages

Tilmeldt 11. Dec 07
Skrevet kl. 17:29

Jeg ser ikke noget problem med garanti - du må blot tage forbehold for denne udlejer...men dit firma...din beslutning.

Forsøg evt. at lave en samarbejdsaftale med ham omkring nogle af de ting han ikke tilbyder, rengøring, flytning?

- jeg håber du får succes med dit koncept.

Fra Allerød
Tilmeldt 9. Jan 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:37

Hej Niels

Det lyder umiddelbart som en OK ide. Men, jeg vil sige til dig at du ikke skal starte virksomhed op for at sikre dig en løn, så kan du ligeså godt tage et job, det er meget nemmere og arbejdstiden er langt mindre.

Derimod hvis du brænder for dit koncept og har en drøm om at udvikle det til en forretning, evt. med flere ansatte osv. så syntes jeg du skal gå i gang. Jeg tror dog at du skal passe på ikke at sælge dine serviceydelser for billigt. min erfaring med salg af serviceydelser, at du nok mindst skal have noget der ligner 450-800 kr. i timen.

Held og lykke,

Thomas

Tilmeldt 23. Jul 06
Skrevet kl. 20:19

Hej thomas mange tak for dit indlæg, det er ikke noget jeg vil have ansatte til at gøre, for hvis jeg ville det har du ret I med timelønen, det var bare meningen jeg selc skulle leve af det, men lad se hvad der sker, der er nogen ting på hjemme fronten der lige skal overståes

Tilmeldt 11. Dec 07
Skrevet kl. 22:45

- meget enig med tomhanke - lysten der skal drive værket....og sælg dig ikke for billigt (husk feriepenge, sygepenge, forsikringer, bil, annoncering osv.)!

Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 02:19

Du kunne evt være formidler? Du behøver fx ikk at starte et "halvt flyttefirma"  og et "halvt renoverings firma" Men du kan tilgengæld samarbejde med et flytte firma, som tager sig af flytningen, mens du har et andet hold, som tager sig af renoveringen.

På den måde er du en slags "Formidler" og da du er synsmand, så kan du jo fortælle hvordan arbejdet skal gøres :o) .

Det er langt mere sikkert og dit arbejde bliver meget nemmere.

Dog skal du tage forbehold for markedsprisen for flyttebiler og prisen for malere.

Sidst men ikke mindst så synes jeg at dine pakkeløsninger skal være afhængige af hvor stort et areal der er snakke om og en vurdering af hvor meget flytte vognen skal fyldes op.

Hvis det er et stort hus ca 200 m2, så skal lastbilen fyldes op 1-2 gange og på den måde kan du samarbejde med flyttefirmaet og du kan således samarbejde med et maler firma.

Men held og lykke med dit koncept, det lyder som en rigtig god idé ;-) 

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)