Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Din mening ønskes om min ide`

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 23. Jul 06
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen

Jeg vil gerne høre om jeres mening omkring min ide, som er , jeg overvejer at starte et firma op, hvor jeg vil tilbyde mine kunder at gøre deres flytte lejlighed klar til syn,(dvs. når folk skal flytte fra en leje lejlighed til noget andet) lave en total pakke hvor jeg flytter dem med flyttebil, maler lejligheden og til sidst gøre den rent til flyttesyn, min pris havde jeg tænkt mig skulle ligge på omkring 220 kr. plus moms pr. time og lidt til flyttebil og maling osv.så et skud for en lejlighed på ca. 80 m2 20000kr. vil det være ok?

Min baggrund er at jeg er en udbredt gør det selv, har lavet sammenlagt lavet 2 huse istand fra a til b med køkken,bad,gulve osv. og lige nu arbejder jeg som synsmand i en større fynsk boligselskab så derfor mener jeg har rimeligt tav på at tilbyde dette, og her på fyn har jeg ikke lige set et firma som gør det hele.

Har I evt. en god ide hvordan man starter op, her tænker jeg på kunder osv.

Håber at høre fra jer

Niels

Fra Snertinge
Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 531
Fra  odsherred-regnskab.dk Skrevet kl. 17:58

Hej

Jeg kan godt lide ideen.

Jeg kan ikke helt gennemskue dine priser 220 kr plus moms er billigt.

Held og lykke med ideen og god jul.

Med venlig hilsen

Kim Malmberg.
www.odsherred-regnskab.dk

Tilmeldt 23. Jul 06
Skrevet kl. 10:01

Det kan du godt have ret i det er, men det vil give en ca. mrd. løn på 35000 kr.før moms, det kan jeg umiddelbart godt leve af, jeg satser så på at I og med det er billigt kan jeg få 2 lejligheder om mrd. at gøre i stand, men det er bare mine tanker.

Og i ligemåde god jul til alle 

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 22:12

Ville også sige at medmindre du kan tjene på materialerne, tror jeg du skal hæve prisen lidt, husk der skal være til ferie, sygdom, den tid du bruger på fakturering etc.

Ellers en super idé hvis folk kan overskue det.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 22:24

Har faktisk for nylig snakket med en, der gik med en idé om at lave ejerlejligheder "salgsklare" - altså sikre at de giver et godt indtryk for eventuelle købere. Idéen baseredes på at det måske koster lidt (40-50.000,-) at gøre en lejlighed/hus "overfladpæn", men til gengæld øges salgsprisen betragteligt.

Tror måske, at du kan kombinere din idé med ovenstående.

Vh

Peter 

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 23. Jul 06
Skrevet kl. 14:30

Mange tak Peter for din ide, den vil jeg tage op, men mht. min timepris ide  troer jeg nu nok jeg kan leve af det, men skal lige undersøge med bil,forsikring osv. men det var også bare en pris ide, men det skal stadig ligge i den lave ende.

niels 

Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 21:47

Du kan ikke køre flytninger til 220 kr pr time og din udregning med 35.000 kr pr md for to lejligheder holder heller ikke

Du skal regne med knap 50.000 kr pr år for forsikringer på Flyttebilen og afdrag på bilen Alt efter hvor ny eller gammel den er - en ny koster Ca 6.000 / 7000 kr pr md + moms at liese (Her regner jeg med en 3500 kg allukasse bil)

Også begynder det at trække i den gale retning ikke? hehe

Markedsprisen for flytninger liger på mellem 600 kr og 700 kr pr time for 2 mand og bil + moms - Det kan gøres billigere hvis du kan lide at sulte

Eller vil være afhængig af at ordrebogen er så fuld at du er nød til at skuffe kunderne ved simpelthen at blive væk

Derud over kan du kun lige holde en medarbejders løn hjemme på 220 kr i timen - Og der skal jo gerne være lidt ved at have folk ansat ikke?

Din ide er helt sikkert god nok - Men prisen er forkert

Det kan godt lade sig gøre men det bliver svært - og derud over er det bedre at komme igang på en go´ pris også sætte prisen ned når du kan se om du har "For stort" overskud

Det er meget nemmere end at sætteprisen om midt i det hele

Jeg kan også give dig nogle fif til hvordan du kommer igang hvis du ikke er skræmt helt væk - men ikke lige nu

Du kan bare sige til

Tilmeldt 23. Jul 06
Skrevet kl. 22:12

Hej flyttemand

Tak for dit indlæg, som jeg skrev til at starte med kendte jeg ikke de faktiske priser på forsikringer osv. men min tanke omkring flyttedelen er at den der skal flyttes pakker selv og hjælper til med at flytte, dermed spare jeg at have èn ansat og dermed burde det gøres billigere, fordi den bil man køber til foremålet både bruges som flyttebil og alm. firma bil.

Jeg mener bare med min sparesomme hjerne kapatitet, hvis prisen er billig vil jeg mene at man burde have arbejde året rundt elll........  men  35000 var ment som timeløn, og derefter kommer der matrialer mm. oven I, så et lejemål på omkring 100 m2 vil løbe op i 25000 kr.

Men takker for dit inlæg og det kan sagtens være jeg vil gøre brug af dit tilbud- hvor mange kubik meter er din flyttebil?

Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 19:31

Bare fordi du har en billig pris har du ikke nødvendigvis ordrebogen fuld - Kunderne skal jo også kende dig 

Så der er den lange vej med markedsføring - Og Det er de færeste der flytter hver månede.... Så der skal mange kunder til for at det drejer rundt

Derudover er mange af de kunder der bestiller flytning folk som ikke vil eller kan flytte selv - Så du mister Rigtigt mange kunder hvis du ikke kan komme minimum 2 mand

Medhensyn til timeprisen er 220 Kr for lidt - Og det finder du også ud af

Specielt i opstartsfasen - Du kan ikke køre 1 mand og 3500 kg bil med allukass (Hverken ny eller brugt) til under 300 kr

Og du gør dig selv en bjørne tjæneste ved at prøve

300 kr er venneprisen flytteforretninger imellem - Går du under det går du glip af en fandens masse dygtige koleger som du ikke kan undvære i Branchen da de mister respekten for dig

Og går du under 400 kr + moms hos slutkunden (Hr og Fru DK) Vil de ikke samarbejde med dig - Så underbyder du markedet

det er en hård fin balance - Men du er nød til at holde den

Tilmeldt 23. Jul 06
Skrevet kl. 20:58

Hej Flyttemand

Du har ret i det med reklamen, har du nogen gode ider til reklame som er billigt?

Jeg ved ikke om du har læst mit indlæg til at starte med, men jeg vil tilbyde folk en total flyttepakke, hvor jeg flytte,maler og rengøre hele lejemålet så det er klart til fraflytte syn, så der er mere idet end bare et flytte firma.

Mht hvor mange folk der flytter, ved jeg at der hvor jeg arbejder har vi ca. 20-30 fraflytninger på fyn pr. mrd og der er mange andre steder såsom bolig foreninger osv osv. hvor jeg tænkte at hvis jeg bare kunne få 2 lejligheder pr. mrd var det fint for mig.

Men det er ikke for at underbyde marked, jeg fandt bare en pris som jeg umiddelbart synes jeg kunne leve af, men det er rart at høre fra folk som har erfaring som selvstændig.

Mht. priser på flytning, er det generalt på fyn eller er hovedsaligt på sjælland?

startet du med at flytte folk i weekenden ved siden af dit arbejde eller sprang du bare ud i det?

men rart at læse dine indlæg 

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)