Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Navneskift virksomhed - regnskab

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Nov 07
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en enkeltpersonsvirksomhed (personligt ejet).

Jeg skal skifte navn på denne og har lige nogle spørgsmål som jeg håber I kan hjælpe med

Jeg forstå det sådan at man kan beholde nuværende CVR og at der blot vil stå det tidligere navn.

Men der er nogle ting jeg ikke er helt sikker på

1: Skal der laves nyt separat regnskab til den nye virkshed, eller må man forsætte i samme regnskab som hidtil.

2: Er der noget jeg skal gøre ud over at lave navneskiftet hos skat?
... nogle ting man skal udfylde, gøre, ændre, moms, regnskab etc.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:10

1 du SKAL forsætte de samme regnskab - du har helt samme virksomhed hverken mere eller mindre - du kan jo altid skille det så du personligt kan se forskel på før og efter - enten ved bare at se for en bestemt periode - eller ved at have afdelingsregnskaber

2 Du skal ikke ændre andet - navnet er i virk.dk  mig bekendt - og derfra følger resten men  - det er samme selskab - dit officielle firma er dit cvr  - men du må godt kalde det andet - bare naturligvis ikke noget med selskab eller IVS eller ApS bag - eller noget beskyttet  

Jeg mener navnet også i virksomhed ligger til ændring her https://indberet.virk.dk/myndigheder/stat/ERST/Webreg_aendre_virksomhed__lukke_virksomhed 

vh John Hannovedrf

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Nov 07
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 15:57

Hej

Lyder super godt - for det er kun navnet der skal ændres da det ikke længere passer til det som virksomheden har udviklet sig til, så ville også helst forsætte helt uændret på alle andre områder :)

Spurgte skat men medarbejderen der var ikke helt sikker ;).

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)