Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afbestilling af produceret produkt, men materialerne er allerede købt

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 19
Fra  Plotteriet Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Venner,

Jeg er i tvivl om hvilken kategori dette indlæg hører til, så sig endelig til hvis du mener det er fejlplaceret.

Hvordan løser man en situation hvor der er blevet bestilt en tryksag der skal klæbes op på en plade og pladen (som er stor) er købt og betalt.

Pladen fylder en del på vores sparsomme lager. Nu vil kunden udelukkende have tryksagen og ikke opklæbningen. 

Der er blevet bestilt tid til både print og opklæbning, som er blevet sat ind i vores daglige program og derfor opstår der et "deadspot" i vores ellers travle hverdag.

Hvem påhviler ansvaret og hvordan vil et godt bud på konflikthåndteringen se ud?

På forhånd tak!

Peter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis der er bestilt med plade og du kan påvise det, så er det kunden der skal betale alt som aftalt. Du har jo omkostning til pladen og selv hvis kunden betalte den, går du jo glip af fortjeneste på den del. 

Det kan dog være smidigt, at sige kunden kan få pladen til rent indkøb og jo sparer opklæbing osv så du giver en rabat på det oprindelige, mod at kunden henter pladen eller du må smide den ud - eller beholde

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 19
Fra  Plotteriet Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for hurtigt svar! 

Gælder dette også for privatkunder?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Plotter Svendsen:

Tusinde tak for hurtigt svar! 

Gælder dette også for privatkunder?

ja det må det gøre - det er jo udpræget ikke en standard vare men en helt special fremstillet sag - og der kan man ikke påråbe sig fortrydelsesret

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 19
Fra  Plotteriet Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for din respons!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
ja det må det gøre - det er jo udpræget ikke en standard vare men en helt special fremstillet sag - og der kan man ikke påråbe sig fortrydelsesret

 

Privatkunder har altså ingen fortrydelsesret ved almindelig handel.   Det er kun ved nethandel der er fortrydelsesret i forbruger køb.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Cookie - John Hannover:
ja det må det gøre - det er jo udpræget ikke en standard vare men en helt special fremstillet sag - og der kan man ikke påråbe sig fortrydelsesret

 

Privatkunder har altså ingen fortrydelsesret ved almindelig handel.   Det er kun ved nethandel der er fortrydelsesret i forbruger køb.

enig men jeg kan nu ikke læse om det er nethandel her eller i butik - kunne godt være over nettet som jeg læser det, hvor man f.eks kan sende et billede ind og få lavet plakat - med opsætning osv, men det afgørende er at uanset HVAD er der ikke fortrydelsesret på en bestilling af special tryk der skal sættes op på special plade mm

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 19
Fra  Plotteriet Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt at være dækket ind i begge tilfælde.

I dette er der dog tale om butikssalg, men inden for en overskuelig periode vil det også kunne foregå over nettet. 

Tak til jer begge for respons!

Venligst Peter

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)